پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: با تبیین جایگاه نماز از دیدگاه قرآن و روایات رسیده، باید جایگاه نماز را در جامعه برجسته کرد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اهواز» حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، پیش از ظهر امروز در بیست و سومین اجلاس نماز، در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز، با اشاره به اهمیت نماز، گفت: خداوند بالاترین درجات را در نماز قرار داده و از همه عبادات نیز برتر و افضل شمرده شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که اگر نماز ضایع شود، شهوات ظهور می کنند، ابراز داشت: بهترین راه جلوگیری از فساد و فحشا بر اساس قرآن، پناه بردن به نماز و اقامه نماز است.

وی با بیان این که باید ترویج نماز را در جامعه به ویژه در مدارس جدی گرفت و به آن پرداخت، اظهارکرد: صدا و سیما در این خصوص می تواند نقش برجسته ای در تبیین و ترویج نماز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب در اقامه و ترویج فرهنگ نماز فاصله داریم، گفت: کارهای خوبی در دانشگاه ها و مدارس انجام شده که قابل تقدیر است، اما کافی نیست و باید بیشتر پرداخت شود.

رئیس ستاد اقامه نماز به نقش اجرایی اجلاسیه های نماز در گسترش فرهنگ نماز در جامعه اشاره کرد و افزود: این اجلاسیه ها می تواند در تعالیم و احیای فرهنگ نماز در جامعه بسیار موثر باشد ولی در هر حال باید به وظایف خود در زمینه دعوت به نماز و اقامه نماز تلاش کنیم.

وی در پایان با بیان این که 95 درصد از جبهه رفته ها اهل مساجد بودند،  گفت: حقیقت نماز و اقامه آن می تواند کشور را در همه ابعاد به جلو رهنمون سازد و مشکلات جامعه را به حداقل برساند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha