چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه با بیان این که مشاوران باید نگرانی های اهالی دین را برای مسئولان بازگو کنند گفت: باید مشکلات هر استان با دقت رصد شده و به استانداران منتقل شود تا برای حل این مشکلات اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مقتدایی پیش از ظهر امروز، در نشست مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور اظهارداشت: امام حسن عسکری(ع) وظایف بسیار سختی به عهده داشتند از جمله اینکه باید امام زمان(عج) را با شرایط خاص حفاظت و بعدها معرفی می کردند.

وی در ادامه به حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اشاره کرد و افزود: 9دی یکی از روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است؛ انصافا این حرکت خودجوش مردم شریف، بصیر و وقت شناس ایران با راهپیمایی عظیم بی سابقه و بی بدیل، نظیر همان راهپیمایی ها و اقدامات روزهای اول پیروزی انقلاب بود که مجددا تکرار شد و این همایش و راهپیمایی آب روی آتش فتنه ای بود که شعله ور شده بود و می رفت که کشور را به نابودی بکشاند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: این حرکت آرامشی به کشور دارد که با تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب توانست انقلاب را حفظ کند و طرح خائنانه ای که دشمنان برای براندازی ریخته بودند، خنثی کرده و از بین ببرند؛ این روز عظیمی در تاریخ اسلام است و باید بدانیم که اگر تدابیر حکیمانه رهبری و این حماسه نبود نمی توان پیش بینی کرد که کشور به چه وضعی دچار می شد.

وی افزود: وزیر کشور، فردی متدین و فرد دلسوز نظام و انقلاب اسلامی است و سمت مشاورین امور روحانیت  را خودش انتخاب کرد و نمایندگان دولت در هر استان رابطی را از حوزه انتخاب کردند و مسایلی که در هر استان راجع به مسایل فرهنگی و دینی و اجتماعی بوجود می آید را بررسی و نگرانی اهالی دین برای وزیر کشور طرح می‌شود.

 

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: این حرکت، حرکتی موثر و دارای نقش در سطح کشور است و یک مسئولیت سنگین تری به دوش مشاوران استانداران است؛ زیرا خود طلاب در استان ها وظایف بسیار سختی به عهده دارند.

دبیر شورای عالی حوزه گفت: این سمت بسیار حساس است و باید این مشاوره به دقت و ظرافت بیان شود؛ باید مشکلات هر استان با دقت رصد شده و به استانداران منتقل شود تا برای حل این مشکلات اقدام شود.

مشاوران،  حوزه اطلاعاتی خود را وسیع تر کنند

وی افزود: مشاوران باید حوزه اطلاعاتی خود را در استان ها وسیع تر کنند و از این فرصت برای برطرف شدن مشکلات در کشور استفاده کنند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: در هر استان نمایندگان ولی فقیه حضور دارند و این نمایندگان نیز که اگر مشکلی در هر حوزه ای وجود داشت را رصد کرده و به بزرگان نظام منتقل می کنند.

دبیر شورای عالی حوزه گفت: فعالیت ها باید با هماهنگی و وحدت انجام شود؛ این همکاری باید با شورای حوزه علمیه در استان های مختلف کشور نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: مسئولیت مشاوران استانداران مسئولیت بسیار سنگین و الهی است و باید شاگردی و سربازی مکتب امام صادق(ع) را در هر استان متجلی کنید و به شکلی رفتار کنید که برای مردم دلگرم کننده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha