جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر بخواهیم نماز در جامعه ریشه فراگیر شود، باید کار را از مدارس آغاز کرد و در این ارتباط مدیران مدارس و دستگاه های فرهنگی می توانند نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز، برگزاری این اجلاسیه را یکی از برکات نظام اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: این همایش از بیست و سه سال گذشته تاکنون با تلاش ها و همت روز افزون حجت ‌الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار شده که خوشبختانه آثار و برکات زیادی برای کشور به همراه داشته است.

امام جمعه اهواز، با اشاره به آیه «إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ..»، گفت: خداوند متعال نشانه های حکومت اسلامی را در آیه 41 سوره حج بیان کرده و آن چیزی جز پرداخت زکات، برپاداشتن نماز و امر به معروف و نهی از منکر نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که هیچ فریضه ای بالاتر از نماز و اقامه آن نیست، تصریح کرد: نماز تنها یک مسوولیت نیست، بلکه حلال مشکلات جامعه است که باید به آن روی آوریم.

آیت الله موسوی جزایری، با تأکید بر این که نماز ستون دین و معراج مؤمن است، گفت: برخی ها نماز را به عنوان تکلیف دین نگاه می کنند؛ در صورتی که باید نماز را به عنوان پناهگاه خویش محسوب کند.

وی، اقامه و دعوت به نماز را نشانه اسلامی بودن حکومت اسلامی ایران عنوان کرد و بیان داشت: باید شکرگزار این نعمت عظیم انقلاب بود، نعمتی که به واسطه بنده خوب و خالص خدا یعنی حضرت امام خمینی(ره) برای ملت ایران حاصل شد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر این که نماز بالاترین فریادهاست، ادامه داد: نماز می تواند ما را هرچه بیشتر به خداوند که خالق هستی است، نزدیک تر کند و این مسئله بالاترین ارزش نماز است.

امام جمعه اهواز با بیان این که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در زمان ناراحتی و حزن و اندوه به نماز پناه می بردند، گفت: هرچه به نماز نزدیک و نزدیک تر شویم، حزن و اندوه ما کمترشده و در جامعه نشاط ایجاد می شود.

وی، ادامه یافتن نظام اسلامی ایران را در گرو توجه به نماز عنوان کرد و اظهار داشت: عدم توجه به فریضه واجب نماز در نظامی که انشاءالله در آینده ای نه چندان دور قلب های بشریت را فتح خواهد کرد، سبب به خطر افتادن اصل نظام و انقلاب می شود که باید توجه ویژه به آن شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که اهتمام به نماز تاثیر مستقیمی بر کاهش تخلفات اجتماعی دارد، تأکید کرد: به یقین اگر خواهان داشتن جامعه ای سالم هستیم باید مسؤولان نسبت به این مهم حساس و پیگیر باشند.

آیت الله موسوی جزایری ضرورت گسترش فرهنگ نماز در بخش های مختلف جامعه به ویژه مدارس را یادآور شد و اظهار کرد: اگر بخواهیم نماز در جامعه ریشه بدواند و فراگیر شود، باید کار را از مدارس آغاز کرد و در این ارتباط مدیران مدارس و دستگاه های فرهنگی می توانند نقش آفرینی کرده و به وظایف خود عمل نمایند.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این که نماز نباید با حالت رخوت و سستی اقامه شود، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، نماز باید به دور از سستی و در حالت نشاط اقامه شود تا اثر خود را در روح و جان بر جای گذارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha