پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در جمهوری اسلامی ایران شاخص اصلی و نگاه بنیادین انقلاب اسلامی سیره علمی و عملی حضرت امام خمینی (ره) می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان در همایش« بصیرت مهدوی» که در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهارداشت: در طول تاریخ 35 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی فراز و نشیب های زیادی کشور را متحول کرد و راهی که امام خمینی(ره) مقابل ملت بصیر ایران قرار داد راهی میانبر و ممتاز برای رسیدن به سر منزل مقصود بود.

وی خاطرنشان کرد: در واقعه عاشورا فقط 72 نفر یاور و بصیرت لازم را برای رویارویی با جبهه کفر و نفاق را داشتند و امام زمان خویش را شناختند و اکثر جمعیت را ناآگاهان و کسانی که امام زمان خود را نشناخته بودند تشکیل دادند؛ ولی بعد از 1300 سال شور و عشق حسینی به گونه ای فتنه سال 88 را رسوا و خاموش کرد که دل همه آزادگان و رادمردان جهان را شاد کرد، بطوری که اقلیتی را رسوا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: بصیرت، شجاعت، شناخت زمان و مکان، و تمیز دادن دوست و دشمن مهمترین خصوصیت پیروان و یاوران ولی فقیه در 1300 سال بعد از واقعه عاشورا است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیات و روایات تاکید کرد: همسر، فرزندان وهم صنفی ها مهمترین عوامل سرنگونی و لغزش انسان هستند بطوریکه در روز قیامت " وای بر من"، " وای بر من " سر می دهند که چرا در آن زمان که باید امام خویش را می شناختیم دست به سمت نهضت آزادی ها، ملی مذهبی ها، منافقین و سلطنت طلبان دراز کردیم.

وی با بیان این که  حماسه 9 دی که حضور چشمگیر عوام و طبقه متوسط جامعه را به جهانیان نشان داد ابراز داشت: دنیای امروز بعد از رحلت امام خمینی(ره) دریافت که ملت ایران راه خود که همان راه ولایت می باشد را پیدا کرده است و نسبت به تکریم و پیروی از آن همت عظیمی را گمارده اند، جز عده ای قلیل و انگشت شمار که فتنه 88 چهره واقعی آنان را برملا ساخت.

تولیت مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنانش با ذکر خاطره ای از سید حسن نصرالله گفت: این سید بزرگوار و فرزند راستین روح الله بعد از واقعه فتنه 88 گفت در طول این مدت میلیونها  انسان عاشق امام و انقلاب در اقصی نقاط جهان با اشک و دعا خواستار حمایت الهی از ملت بصیر و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی ادامه داد: تبلیغات رسانه ای دشمن از شبکه های مختلف آنقدر گسترده بود که همه عاشقان ایران، انقلاب را از دست رفته دیدند اما زمانیکه در 9دی آن جمعیت عظیم و ولایی را در همه شهرهای ایران مشاهده کردند روح امید و شعف در دل همه شیفتگان ولایت در جهان روشن شد.

حجت الاسلام  والمسلمین رحیمیان در پاسخ به مطالب دور از واقعی که توسط برخی از رسانه ها پیرامون آنچه گفتند امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب و در اواخر عمر خود قانون مند شده بودند را منتشر کردند و یا در دوران اصلاحات پایان تاریخ انقلاب را بیان می کردند، پاسخ داد:امام امت اسلام ناب و انقلاب اسلامی برگرفته از سنتّ الهی و پیامبر(ص) را برای امت به ارمغان آورد، بطوری که با روی کار آمدن انقلاب اسلامی امام فرمودند؛ این انقلاب از نشانه های ظهور مهدی صاحب الزمان(عج) است.

وی تصریح کرد: امام (ره) در ماه های آخر عمر پربرکت شان کامل ترین و متقن ترین پیام های ماندگار و راهگشایی را برای همه آزادگان جهان برجای گذاشت. منشور روحانیت، پیام حج و سخنرانی های ایشان پیرامون رابطه با آمریکا و نوع نگاه جمهوری اسلامی به جوامع غرب کاملا واضح و گویایی این امر است که امام راحل در طول عمر بابرکتشان همیشه انسانی قانون مدار و انقلابی بودنده اند.

ولی فقیه یعنی قانون مندترین انسان

وی تاکید کرد: مگر می شود مرجع تقلیدی فتوایی صادر کند و خود از آن تبعیت نکند، ولی فقیه یعنی قانون مندترین انسان و مصداق بارز آن شخص حضرت امام (ره) و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری هستند چرا که زمانی که فتوایی را صادر کنند خود ایشان اولین نفر هستند که آن را رعایت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین  رحیمیان ادامه داد: آنان که گفتند تاریخ انقلاب دیگر تمام شده است و باید به موزه برود، مگر ندیدند بعد از واقعه عاشورا نهضت حسینی ادامه داشت و اگر این نهضت نبود چرا ائمه اطهار علیها السلام به شهادت رسیدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان داشت: این نهضت ادامه دارد تا به دست صاحب اصلی اش حضرت مهدی ارواحنا فداه تحویل شود.

انتهای پیام 313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha