پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام صالحی منش

حوزه/ استاندار قم گفت: : مسوولیت بزرگ مشاوران ارتقای جایگاه فرهنگی استان و نقش روحانیون در استان ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش پیش از ظهر امروز، در نشست مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور گفت: علامه مجلسی نقش امام عسکری(ع) را در تعیین جایگاه و نقش روحانیت در مقدمه بحارالانوار بیان کرده است.

وی افزود: از پایان دوره امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) گسترش حوزه‌های علمیه، آغاز شد و نواب خاص و عام در واقع همان روحانیت بودند.

استاندار قم گفت: وزیر کشور که فردی دلسوز و امین و پرتلاش هستند، این ابتکار را به خرج داد که یک روحانی را به عنوان مشاور در امور روحانیت داشته باشد و هر استانداری یک مشاور روحانی را منصوب کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش اظهارکرد: این جایگاه بسیار ضروری به نظر می رسد، این حکومت به روحانیت انتساب دارد و افتخار ما این است که نظام وابسته به روحانیت است و در این رابطه مسوولیت روحانیون بسیار سنگین است.

وی افزود: مسوولیت بزرگ این مشاوران ارتقای جایگاه فرهنگی استان و نقش روحانیون در استان ها است؛ نقش مردم در انتخابات باعث ایجاد هماهنگی و همگرایی در سیاست های داخلی در کشور است.

استاندار قم گفت: مشکلات فرهنگی بسیاری در کشور و استان های مختلف وجود دارد و این مشاوران وظیفه دارند که این مشکلات را حل کنند؛ چه کسی می تواند غیر از روحانیت استانداران را در حل این معضلات یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش اظهارکرد: در این رابطه باید تفاهم و همدلی و ایجاد اتحاد بین تمام تشکل های فرهنگی هر استان صورت گیرد؛ ایجاد اعتماد بین مشاورین و استانداران از مهمترین کارهایی است که این مشاورین باید انجام دهند.

وی افزود: استانداری ها در این شرایط با صرفه جویی و تدبیر کامل باید مشکلات خود را حل کنند، ولی در این حوزه هماهنگی در کلیه دستگاه ها از مهمترین وظایف مشاورین است.

استاندار قم گفت: استانداران نماینده نظام در هر استان است و استاندار کسی نیست که صرفا نماینده دولت باشد و این مساله از سوی رهبر انقلاب نیز مورد تاکید واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش اظهارکرد: مشاوران روحانیت استانداران باید در عمده زمینه به خصوص مسایل فرهنگی، خود را مسوول بداند و گزارش آن را به استانداران ارایه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha