چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دری تبریز

حوزه/ مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر بسیج با اشاره به بصیرت و ولایتمداری ملت انقلابی ایران، گفت: مردم تا پای جان در دفاع از ولایت و نظام ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام دری، صبح امروز در نشست روشنگری حماسه9دی در تبریز، اظهار داشت: در قرآن برای آزمایش انسانها ۶۰ مورد فتنه آمده است که گاهی در اموال است و گاهی در جان. حضرت نوح به خاطر احیای ارزش ها فرزندش را کنار گذاشت، زبیر به تبعیت از فرزندش عبداله، جهنمی شد، فتنه سقیفه نیز باعث شد ۲۵سال علی(ع) خانه نشین شود.

وی در به فتنه های بعدی نیز اشاره کرد و  ادامه داد: فتنه بعدی در جمل اتفاق افتاد و مسببین آن خودی بودند مثل عایشه همسر پیامبر(ص) و یا طلحه و زبیر که پیامبر اکرم(ص) درجنگ دست طلحه را بالا آورد و فرمود این دست را ببینید که چقدر برای مقابله با دشمنان خون ریخته است، اما دیدید که چگونه با آنهم خدمت به پیامبر اکرم(ص)، فتنه آفرید.

مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر سازمان بسیج با اشاره به فتنه های دوران انقلاب اسلامی، موقعی که انقلاب نوپا بود و مملکت نیاز به آرامش داشت، ملی گراها فتنه افرینی کردند .فتنه بعدی منافقین خلق بودند که عکس امام(ره) را برداشته و به عنوان آرم خود استفاده می کردند. از قائله خلق مسلمان، قائله کردستان با محوریت کومله و دموکرات، خلق عرب درخوزستان، جریان بنی صدر، ۱۸تیر۷۸ در کوی دانشگاه تهران و ... می توان به عنوان دیگر فتنهها یاد کرد.

وی با اشاره به فتنه ۸۸، گفت: باتوجه به این که مردم قدر رهبر معظم انقلاب را دانستند، خداوند نیز به مردم کمک کرد تا در یوم الله ۹دی که روز حماسه بصیرت و آگاهی ملت عزیز ایران بود، در این امتحان الهی پیروز شوند.

حجت الاسلام دری در ادامه گفت: از جمله دلایل ایجاد فتنه ۸۸ توسط دشمنان و فتنه گران داخلی، مقابله با ولایت فقیه و تضعیف رهبری و ولایت بود، آنان می خواستند ناکارآمدی اسلام را به دنیا القا کنند.

وی ادامه داد: فتنه گران به بهانه تقلب در انتخابات، در روزعاشورا به ساحت مقدس امام حسین(ع) اهانت کرده و قلب ملت ایران را جریحه دار کردند .

مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر سازمان بسیج تصریح کرد: فتنه۸۸ سبب شد که ضد انقلاب ها وحدت پیدا کنند. آنها با صدور بیانیه های مختلف و ایجاد شبهه، فتنه گران داخلی را تحریک کردند تا به خیال خام خود به فرو پاشی نظام منجر شود، اما با تدابیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم راه به جایی نبردند.

 وی تاکید کرد: فتنه ۸۸ گناه بزرگ و غیر قابل بخششی است، چون برای دشمنان امیدهایی ایجادکرده و اعتبار و عظمت نظام را زیرسئوال برد.

حجت الاسلام دری، ویژگی های حماسه 9 دی را نیز این چنین بیان کرد: تجلی بصیرت بود، آحاد جامعه بصورت خودجوش حماسه آفریدند، انگیزه و هدف آنان برای حضور در۹دی مقدس بود و مردم ثابت کردند که تا پای جان در دفاع از ولایت و نظام ایستاده اند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha