پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ربانی

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: دشمنان ما به دنبال شکستن این وحدت فرهنگی هستند و به همین جهت جریان های فرهنگی متعددی را بوجود آوردند و قطعا تنها روحانیت است که این عنصر وحدت بخش را می تواند حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ربانی پیش از ظهر امروز در اجلاس سراسری مشاورین امور روحانیت استانداران کشور، گفت: روحانیت خاستگاه انقلاب اسلامی است و رهبر این انقلاب فرزند حوزه علمیه است.

وی افزود: عقبه اسلامیت نظام اسلامی به حوزه علمیه بستگی دارد؛ در راس این نظام، ولی فقیهی است که از ابعاد مختلف نظام حمایت می کند؛ شبکه گسترده ارتقای فرهنگی کشور نیز با روحانیت است و روحانیت این شبکه را هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: اگر این سه ویژگی در نظر گرفته شود، طبعا روحانیت برای نظام جمهوری اسلامی نقش راهبردی و حیاتی دارد؛ به مقدار نقش روحانیت باید از  جهت نرم افزاری و سخت افزاری  برای روحانیت سرمایه گذاری کنیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه به امر رهبری و برای انجام این حمایت ها از حوزه ایجاد شد که با ایجاد یک هیئت مدیره فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: ماموریت این مرکز رسیدگی و حمایت و پشتیبانی از روحانیت است و ضرورت این مرکز نیز وقتی روشن می شود که نقش راهبردی روحانیت را در نظر بگیریم.

وی افزود: وحدت ملی ما در صورتی حفظ می شود که وحدت فرهنگ ما حفظ شود؛ در این میان فرهنگ عاشورا و قرآن ما را به هم پیوند داده است و دشمنان ما به دنبال شکستن این وحدت فرهنگی هستند و به همین جهت جریان های فرهنگی متعددی را بوجود آوردند و قطعا تنها روحانیت است که این عنصر وحدت بخش را می تواند حفظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: مرکز مدیریت خواهران و برادران و جامعه المصطفی و بخش امور اهل سنت از فعالین حوزه کشور است و همه زیر چتر ارایه خدمات از سوی مرکز خدمات هستند.

200هزار نفر طلبه تحت پوشش مرکز خدمات

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: 200هزار نفر طلبه تحت پوشش این مرکز خدمات هستند و روحانیت نسبت به سایر اقشار از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه، بسیار محروم و مظلوم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با ذکر این مطلب که باید در این عرصه بسیجی وارد عمل کنیم، افزود: باید حداقل های شهروندی برای این حوزه رعایت شود؛روحانیت در بین مردم ریشه دارد و در گذشته خیرین بخشی از هزینه های حوزه را تامین می کردند که باید این حوزه حفظ شود.

وی گفت: بخش سوم افزایش توانمندی های روحانیت است که باید افزایش پیدا کند؛باید عزت و حرمت طلاب در هر بخش حفظ شود و استانداران باید از این ظرفیت ها در هر استان استفاده کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه  تصریح کرد: فعالیت ها برای افزایش توان روحانیت در دست اقدام است ولی در این عرصه نیازمند تلاش جدی و همه جانبه هستیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha