جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/امام جمعه قم گفت: این فتنه باید هموار در مناسبت های مختلف گفته شود و مردم از آن درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، ظهرامروز در دیدار دانشجویان بسیجی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه بصیرت گفت: بر اساس رابطه علت معلول، اگر علت از بین برود، معلول نیز خود به خود از بین می رود، ولی درباره فتنه گر یا خطاکار، اگر فتنه و خطا، از بین برود، معلول از بین نمی رود. ممکن است خطاکار توبه کند، ولی خطای او پابرجا می ماند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به خطای حضرت آدم (ع) در بهشت و قبولی توبه ایشان از سوی خداوند گفت: درست است که خداوند توبه ایشان را پذیرفت، ولی آثار آن ماند و آدم (ع) از بهشت بیرون شد.

وی با بیان این که آموزه های دینی به ما می آموزد که وقتی خطا با اشتباهی کردیم، نباید در این راه اصرار داشته و به راه درست باز گردیم، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان اشتباهی می کند، به جای این که توبه کرده و از خداوند آمرزش بخواهد، نباید بر اشتباهش پافشاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در ماجرای حضرت آدم و حوا (ع)؛ ابلیس، از سجده بر آدم سرباز زد و در این مسیر تکبر ورزید؛ خداوند نیز او را از درگاه خود راند و گفت که لعنت من بر تو تا روز قیامت باد.

وی با بیان این که خداوند انسان خطاکاری که توبه کرده و آمرزش بخواهد، نه تنها می بخشد، بلکه گناهان او را نیز به حسنات تبدیل می کند، ادامه داد: این که برخی می گویند ما از لعنت و آرزوی مرگ کردن برای کسی خوشمان نمی آید و می خواهیم همه چیز بر دوستی باشد، گرفتار نفاق شده اند، چراکه خداوند ارحم الراحمین، برخی را لعن کرده است، حال این افراد از خدا نیز می خواهند جلو بیافتند!

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: ما در آموزه های دینی، هم «مرگ بر...» و هم «درود بر...» داریم؛ درود ما بر کسانی است که در مسیر خدا قرار دارند و مرگ بر کسانی که لجبازی کرده و از مسیر خدا خارج و نمی خواهند به مسیر درست باز گردند.

وی درباره حماسه 9 دی گفت: خطا در میان انسان ها وجود دارد، ولی مهم این است که انسان بعد از این که خطا کرد، بنگرد که خطای او چه تأثیری داشته است.

امام جمعه قم دانستن خطا و بازنگشتن از مسیر اشتباه را خطری بس بزرگ عنوان کرد و گفت: در تاریخ برخی انسان ها، اشتباهاتی داشتند که بعد از اشتباه خود توبه کردند و خداوند نیز توبه آنها را پذیرفت، ولی این خطای آنها در قرآن کریم ثبت شد برای این که تا روز قیامت هرکه قرآن می خواند، این خطا را یادآوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره فتنه گران سال 88 تصریح کرد: تعجب می کنم از کسانی که و سنگ فتنه‌گران را بر سینه می زنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: باید ماجرای فتنه 78 و 88 بماند و مرتب گفته شود تا فراموش نشود، این کار نه از روی عقده گشایی که عده ای را محکوم کنیم، است؛ بلکه از باب عبرت آموزی می باشد، این فتنه باید هموار در مناسبت های مختلف گفته شود و مردم از آن درس بگیرند.

وی به تلاش برخی در کم اهمیت نشان دادن فتنه 88 اشاره کرد و افزود: وقتی در فتنه 88، مسئله تقلب مطرح شد، صهیونیست، آمریکا، انگلیس، بهائیان، منافقان، ضد انقلاب ها آمد و کنار آنها نشستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که تأیید هر گروهی فایده ای ندارد، ادامه داد: اوایل انقلاب، زمانی که عده ای از مارکسیست ها و کمونیست ها آمدند تا همراهی خود را با انقلاب مطرح کنند، امام خمینی(ره) فرمودند که ما در راه پیروزی انقلاب، با کمونیست ها همراه نمی شویم؛ این دیدگاه امام، بر گرفته از تعالیم دینی بود، چراکه وقتی حرکت بزرگی مانند انقلاب با این افراد انجام می گرفت، پس از پیروزی آنها ادعای سهم می کردند، در این شرایط چه سهمی می توان به جنود شیطان قائل شد؟

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha