جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که امروز امنیت در کشور ایران به لطف الهی برقرار است گفتند: کشوری که اقتصاد نداشته باشد سرمایه فروش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید،بعد از ظهر امروز در دیدار با قائم مقام وزیر کشور و مشاورین استانداران در امور روحانیت، اظهارداشتند: از نظر اسلام راهبر و انسان مفید کسی است که نه راه کسی را ببندد و نه خودش بیراهه رود؛ کسی که راه را اشتباه می رود توان اداره کشور را ندارد.

معظم له اظهارکردند: برای طی راه ره توشه و مرکب لازم است  ره توشه در قرآن بیان شده است و پرهیزکاری زاد راه است و این زاد بدون بدوک شدنی نیست و این مرکب به تعبیر امام حسن عسکری(ع)، نماز شب است.

ایشان تصریح کردند: جهنم نرفتن هنر نیست بسیاری از کفار مستضعف که اصلا نشنیدند که اهل بیت(ع) چیست نخواهند سوخت؛ در اینجا نسوختن هنر نیست، بلکه بهشت و حشر با اولیالله هنر است؛ این فهم بدون نماز شب حاصل نمی شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کردند: کسی که بیراهه نمی رود مرکب و زاد و توشه هم داشته باشد، می داند که چه زمانی و کجا راه برود و عرض و طول جاده را می داند؛ ما گمان می کنیم که تاخیر در پروازها مشکلی ندارد در حالی که خیلی مشکل دارد.

معظم له یادآورشدند: اداره جامعه به بخش هایی وابسته است که مردم احساس امنیت و آزادی کنند و اگر مشکلی بر گروهی تحمیل شود تحملش آسان نیست و هرجا گرهی وجود داشته باشد، مشاورین باید به مسوولین منتقل کنند؛ نباید در مسایل امنیتی و سیاسی در کشور مشکلی وجود داشته باشد و بهترین کار برای امنیت و استقلال کشور مساله اقتصاد است.

ایشان گفتند: اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند پشتوانه خوبی برای پشتیبانی کشور است. کشوری که مشکل مالی ندارد می تواند یار و یاور یک نظام باشد و معنای اقتصاد مقاومتی آن نیست که با وارد کردن، نظام خود را یاری کند. باید کاری کنیم که یک ملت روی پای خودش بایستند و با وارد کردن کالا این مقاومت حاصل نمی شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: مال عامل قیام است؛ ایستادن مهم نیست ایستادگی مهم است؛ خداوند ثروت مملکت را عامل ایستادگی قرارداده است؛ مال کشور را به مسوولان باعرضه بدهید؛ نفت و گاز سرمایه هستند درآمد نیستند؛ اداره کشور با نفت و گاز اولین روز ورشکستگی است؛ تا اینها روشن نشود مقاومتی وجود نخواهد داشت.

کشور با کمبود مدیریت مواجه است

ایشان گفتند: هر کسی برای یک کاری ساخته شده است ممکن است کسی استادخوبی باشد، ولی مدیر خوبی نباشد؛ این کشور همه چیز دارد و آن کمبود همان کمبود مدیریت است که اگر این مساله درست شود، همه چیز درست می شود؛ صدها هکتار زمین های آماده داریم، ولی علوفه را از برزیل می آوریم.

این مرجع تقلید بیان کردند: هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست همه چیز را خدا به ما داد‌ه است ولی ما هنوز محتاجیم؛ هرچه این نظام سرافرازتر باشد ما سربلند تریم. در میانه میدان مین با امنیت هستیم که به برکت خون پاک شهداست؛ همه ما به اندازه خود مسوول هستیم و اینگونه نیست که درب بهشت را برای ما باز کنند؛6میلیون بیکار چرا؟ یک صدم جمعیت دنیا هستیم و ده درصد امکانات دنیا از جمله دو دریا و کوه و نیروی فعال و نفت و گاز و منابع داریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: چگونه یک جوان به داعش می پیوندند چه عاملی باعث شده است که این اتفاق روی بدهد؛ این کار قطعا از خودکشی بدتر است؛ تعصب جاهلی و قدرت کاذب به شمشیر ختم می شود.

    معظم له  در بخش دیگری از سخنان خود به  وظایف وزارت کشور اشاره کردند و بیان داشتند:  وظایف این وزارتخانه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که در نتیجه فعالیت این وزارتخانه مردم احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

      ایشان خطاب به روحانیون مشاور استانداران تاکید کردند: شما بایدبه فکر حل مشکلات مردم و چشمان بیدار جامعه باشید و برای حل مشکلات پیگیری لازم را انجام دهید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha