پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اسحاق جهانگیری

حوزه/ معان اول رئیس جمهور، دولت را در زمینه زندگی معنوی مردم مسئول دانست و گفت: فساد، زیاده خواهی و نظارت گریزی نتیجه عدم توجه به فرایض دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اسحاق جهانگیری، عصر امروز در بیست و سومین اجلاسیه سراسری نماز، در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز، با بیان این که نماز جایگاه ویژه ای در فرهنگ اسلامی دارد، اظهار داشت: نمازی که معیار قبولی اعمال و شاخص شناخت از حق و باطل است، سبب بازدارنگی انسان از کژی ها از زشتی ها می شود.

معاون اول رئیس جمهور، برگزاری این اجلاسیه را اقدامی بزرگ عنوان کرد و گفت: به یقین نماز در عرصه حیات فردی، نردبان کمال و وسیله آرامش قلب ها و دوری از خطاها است.

*نماز؛ عامل حیات بخش

وی، رسالت اصلی مؤمنین را پرداختن به این فریضه بزرگ دانست و بیان داشت: برپایی این فریضه بزرگ تعیین کننده سرنوشت انسان در حیات اجتماعی است که جامعه امروز ایران بیش از هر روزی دیگر به این فریض بزرگ و آثار حیات بخش آن نیازمند است.

جهانگیری، با بیان این که نماز معیار شناخت حق از باطل در کوران دشواری ها است، تصریح کرد: آن زمان که انسان غرق در مشکلات و راه های سخت می شود، جلوه نماز خود را نمود می سازد که چه جایگاه حیات و نجات بخشی در زندگی انسان خواهد داشت.

*3 محور اجلاس نماز

معاون اول رئیس جمهور همچنین برای اجلاس نماز سه محور را ذکر کرد و ادامه داد: موضوع اساسی نماز و نیاز اصلی انسان به آن در سه محور مشترک "علما و دغدغه مندان فکری"، "مسؤولان" و "مردم" قابل بررسی است.

وی با بیان این که نماز سبب دوری انسان از عصیان و شهوات دنیوی می شود، اذعان داشت: اراده انسان که گوهر وجودی اوست با فریضه نماز تقویت شده و سبب دوری او از عصیان می شود.

*دولت مسئول زندگی معنوی مردم است

جهانگیری، با اشاره به این که دولت در خصوص زندگی معنوی مردم مسؤول است، به پیامد های عدم توجه انسان به فرایض دینی اشاره کرد و گفت: فسادی که امروز دولت خود را در مبارزه با آن مسؤول می داند از همین زیاده خواهی، نظارت گریزی و توجیه کاری ها که برآمده از عدم توجه به فرایض دینی است، نشأت می گیرد.

*مسئولیت مهم دست اندرکاران تعلیم و تربیت

معاون اول رئیس جمهور در پایان برپایی نماز را سبب ارتقاء سلامت اجتماعی دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت کشور که وظیفه تربیت کودکان و جوانان را بر عهده دارد، باید نسبت به این مهم کوشا بوده و با بهره گیری از تجربیات گذشته و آموزه های نوین دینی، برای هرچه فراگیرتر کردن فریضه نماز تلاش کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha