پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امیری حسن

حوزه/ قائم مقام وزیر کشور، بخش تظمین کننده اسلامیت نظام روحانیت است؛ دولت قطعا نیازمند ارتباطات دو سویه با مردم است؛ در چنین نگاهی انگشت اشاره به سوی روحانیت معظم می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر امیری عصر امروز در اجلاسیه مشاوران استانداران کشور در امور روحانیت گفت: کابینه برایند افکار اجتماعی در جامعه ماست؛ نمایندگان اقشار مختلف مردم در کابینه دولت حجت الاسلام  والمسلمین روحانی حضور دارند.

وی افزود: روحانیت نقش مهمی در نگاه این دولت دارد، زیرا روحانیت وابسته جناح و گروهی نیست ونظراتشان کاملا بر اساس واقعیت ها واصول است.

قائم مقام وزیر کشور، تصریح کرد: انقلاب ما بر اساس عوامل مادی شکل نگرفت و آنچه شکل گرفت مباحث اعتقادی بود؛ انقلاب ما بر اساس دینی که قرار بود جامعه را بسازد شکل گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اساس فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر اساس جمهوریت و اسلامیت شکل گرفت و بخش اسلامیت نظام قطعا از سوی حوزه ها شکل خواهد گرفت.

قائم مقام وزیر کشور، تصریح کرد: بخش تظمین کننده اسلامیت نظام روحانیت است؛ این دولت قطعا نیازمند ارتباطات دو سویه با مردم است؛ در چنین نگاهی انگشت اشاره به سوی روحانیت معظم است.

روحانیت سرمایه ملی بسیار بزرگ است

امیری گفت: دستگاه های سیاست عمومی دولت در استان ها اگر نتوانند یک ارتباط ضابطه مند و دو سویه با نهاد روحانیت برقرار کنند حتما ضرر خواهند کرد، زیرا روحانیت یک سرمایه ملی بسیار بزرگ است و این سرمایه در اقصی نقاط کشور و در خصوصی ترین مسایل مرتبط با مردم تاثیرگذار است.

وی اظهارکرد: روحانیت در بین خانواده های متدین ایرانی نفوذ کلام دارد و این جامعه متدین نیازمند روحانیت است و غفلت از این سرمایه به کشور و نظام ضربه می زند.

قائم مقام وزیر کشور، تصریح کرد: دولت یازدهم با تکیه بر نظرات آیات عظام و متفکرین اسلامی، به دنبال تحکیم پایه های اسلامی در جامعه است؛ واحدهای مشاوره روحانیت با همین ایده در بدنه وزارت کشور شکل گرفت.

وی افزود: روحانیت با توجه به نفوذ و اعتمادی که مردم به این قشر فرهیخته دارند نقش مهمی در حل معظلات استان های مختلف کشور دارند؛ روحانیت در دفاع مقدس و سازندگی و... نقش بسیار مهمی داشتندو امروز این نقش بیشتر شده است.

امیری گفت: امروز مبارزه فرهنگی با پدیده واگرایی خانوادگی از طریق روحانیت قابل حل است اگر نهاد خانواده را بر اساس الگوهای اسلامی سامان دهیم مشکلات جامعه حل خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور، تصریح کرد: سابقا عامل اعتیاد را بی کاری و فقر و بی سوادی و... عنوان می کردند ولی امروز ماهیت و عوامل این معظل تفاوت کرده است؛ بسیاری از این معظلات ناشی از واگرایی خانوادگی است.

وی گفت: مبارزه نرم با پدیده افراطی گری های سیاسی از معظلات کشور است که روحانیت می تواند در این زمینه هم نقش آفرین باشد؛ بسیاری از منابع کشور ما صرف همین بازی های افراطی شده است.

وی افزود: در جامعه ای که می خواهیم توسعه ایجاد کنیم باید نیروی انسانی تحصیلکرده داشته باشیم و این افراط گرایی نیروهای متخصص و خوب ما را به حاشیه رانده است.

قائم مقام وزیر کشور، تصریح کرد: آموزش اجتماعی و دینی و فرهنگ خودکنترلی و رعایت اخلاق و ادب در جامعه از رسالت های روحانیت است؛ در حوزه سیاست منزل و فرهنگ سازی سبک زندگی اجتماعی روحانیت می توانند نقش آفرین باشد.

وی گفت: مشاورین استانداران در امور روحانیت بسیار جدی است و بنا بر این است که اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی قبول کند پست مشاورین استانداران جایگاه سازمانی در استانداری ها پیدا کند.

وی افزود: تاکید بر حفظ و شرافت و قداست جایگاه مشاورت روحانیت در امور استانداران؛ اصل حاکمیت قانون و قانون مداری در ارتباط دو سویه استانداران و مردم و روحانیت و دولت و رعایت بی قید و شرط قانون از مهمترین مباحثی است که باید مورد توجه واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha