پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 341852
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
حجت الاسلام عباس نظری قزوین_معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه / معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات قزوین از برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان این استان خبر داد.

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اعلام این خبر بیان کرد: کانون مداحان و شعرای آیینی، تشکلی است که از منتخبان مداحان و شعرایی که بر اساس فرایند خاص تعیین می شوند و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور مداحان و شعرای آیینی براساس اهداف و ماموریت های مندرج در اساسنامه کانون می پردازند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل کانون مداحان و شعرای آیینی، گفت:  ساماندهی مداحان و شعرای آیینی ، تعیین روابط و چارچوب های مداحی و شاعری، تغذیه فکری و اجرای طرح های آموزشی با هدف رشد نیروهای مستعد، تعیین متولی خاص امور مداحان و شعرای آیینی در رابطه با سایر دستگاه ها و نهادها، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی ها و اشعار از حیث محتوا و ... مربوط به مداحی و همچنین هدایت فعالیت های تبلیغی مداحان و شعرای دینی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی از جمله هدف های تشکیل این کانون می باشد.

معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی استان قزوین، همزمان با سراسر کشور در 6 شهرستان این استان، در روز جمعه 12 دی ماه با حضور  اعضای این کانون برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: اعضای این کانون در هر شهرستانی بستگی به تعداد مداحان و شاعران آن شهرستان دارد، به طوری که  در شهرستان هایی که دارای کمتر از 200 مداح هستند 5 عضو اصل و دو عضو علی البدل، در شهرستان هایی که بین 201 نفر تا 400 نفر مداح و شاعر داشته باشند 7 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل و در شهرستان هایی که بیش از 400 نفر تا  هزار نفر مداح وجود داشته باشد 9 نفر عضو اصلی و 4 نفر هم عضو علی البدل و برای شهرستان های بیش از هزار نفر مداح هم 11 نفر عضو اصلی و 5 نفر عضو علی البدل انتخاب خواهد شد.

این مسئول فرهنگی  اظهار کرد: این انتخابات ساعت 8:30 صبح جمعه 12 دی ماه در محل ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های قزوین برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha