پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر محمد رجبی دوانی، رئیس کتابخانه مجلس

حوزه / رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس با تاکید بر این که امروز بهترین فرصت برای نشر تشیع است، گفت: بايد ائمه اطهار(ع) را به عنوان بهترين الگوها، به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، دكتر محمد رجبي دواني، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، امروز در همايش «خطر تشيع انگليسي و وظايف حوزويان در تبيين آن» از سلسله برنامه های نمایشگاه سوم دستاوردهای علمی و پزوهشی حوزه علمیه خراسان، در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، خطاب به طلاب حاضر در این همایش، گفت: حوزويان مي توانند در اين شرايط شيعه راستين را به جهانیان نشان دهند زیرا آنان الگويی به نام ائمه اطهار(ع) را با آن ویژگی های الهی می پذیرند.

وی با تاکید بر این که امروز بهترين فرصت براي نشر مذهب شيعه است، افزود: بر اساس تجربه اي كه دارم بهترين الگوها ائمه(ع) هستند كه بايد ابعاد زندگي شان را در سطوح مختلف به ديگران بشناسانيم.

این محقق و پژوهشگر افزود: نمونه ای از این تاثیر پذیری در سفارش پيامبر اکرم(ص) به رعایت سلامت است که نشان مي دهد ایشان به عنوان رهبر جامعه در كنار ديانت، به سلامت امت نيز توجه دارند و يا با تاکید بر اخوت و برادري، موجب خشكاندن ريشه تضاد طبقاتي شدند که این کار تصميمي حكومتي بود.

وی یادآور شد: سایت ها و رسانه های غربی شيعه را به گونه ای نشان مي دهند كه مردم به سوي این مذهب متمايل نشوند، اما این تلاش آنان نتیجه عکس می دهد و روز به روز گرایش جهانیان به مکتب اهل بیت(ع) بیشتر می شود.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، داعش را همان فتنه قرآن بر سر نيزه كردن خوارج در دوران امامت حضرت علی(ع) دانست و ابراز داشت: از طرف دیگر، عده اي در مقابل داعش، كارهايي مي كنند كه مورد تاييد معصومین(ع) نيست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha