پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهرستانی

ضعف رسانه‌ای و برنامه مدیریت از مشکلات جهان اسلام و تشیع است و باید این ضعف ها برداشته شود و رسانه ها به وظیفه اصلی خود درست عمل کنند تا عقاید و باورهای متعالی و انسان دوستانه شیعه در جهان بهتر تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین جواد شهرستانی صبح امروز در دیدار با مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور بیان داشت: در گذشته هیچکدام از روسای عراق شیعه نبودند و این عامل گرفتاری و مشکلاتی در این کشور شده حقوق شیعیان پایمال شده بود.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی افزود: اکنون در کشورهای منطقه مانند افغانستان و لبنان مذهب شیعه در حال گسترش می باشد واین بیانگر این حقیقیت است که شیعه و اسلام در کشورهای منطقه نفوذ کرده و در حال گسترش است.

وی افزود: دشمن از برنامه های اسلام و شیعه اطلاع دقیق دارد و می داند که شیعه در کشورهای منطقه درحال رشد و توسعه است و به همین دلیل گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش را با انواع تجهیزات مجهز کرده تا به اسلام و به خصوص شیعه ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی مسئولیت روحانیون را در مقابله با فتنه های دشمن بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: فتوای جهاد علیه داعش و گروه های تروریستی دست غیبی مرجعیت شیعه در عراق بود و این فتوا به معنای این است که مردم عراق باید در مقابل تروریست ها بایستند و اجازه ندهند دشمن در مقابل اسلام راستین قد علم کنند.

وی به جنایت داعشی ها اشاره کرد و افزد: داعشی ها 1700 نوجوان متدین شیعه در پایگاه هوا نیروز عراق را سر بریده و به شهادت رساندند، این در حالی است که هیچ عکس العملی در رسانه ها چه داخلی خارجی نشان داده نشده است، ولی از سویی 6 نفر از مسیحیان را سر بریدند و تمام رسانه ها شروع به تبلیغات علیه این عمل کردند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی افزود: دنیا هیچ گاه نخواسته از مظلومیت شیعه حرف، سخن و کلامی به میان بیاورد و این مظلومیت  همواره در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: ضعف رسانه  ای و برنامه مدیریت از مشکلات جهان اسلام و تشیع است و باید این ضعف ها برداشته شود و رسانه ها به وظیفه اصلی خود درس عمل کنند تا عقاید و باورهای متعالی و انسان دوستانه شیعه در جهان بهتر تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی افزود: ما در سفرهای خارجی به سفرای کشورها گفتیم شما حرف های واقعی را باید از رسانه های شیعه بگیرید؛ زیرا دشمن هیچ وقت نخواسته از مظلومیت شیعه حرفی به میان آورد و شیعه در جهان اسلام رشد و توسعه یابد.

وی با بیان این که در دنیای پیشرفته رسانه‌ها چرا باید رسانه شیعه ضعیف عمل کند و واقعیات را به جهان نتواند انتقال دهد.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی از فکرهای نادرست موجود در جامعه انتقاد کرد و اظهار داشت باید مذهب و کشور را حفظ کرد و همه باید با هم در برابر دشمن متحد شویم تا بتوانیم تمام نیروهای خود را علیه تکفیری‌ها مجهز کنیم.

وی  در پایان اظهار داشت: باید از درگیری ها و نزاع ها و اختلافات در جامعه اسلامی دوری کر؛د زیرا این درگیری موجب ضعف قوای اسلامی در برابر دشمن خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha