پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این که فتنه خط قرمز نظام اسلامی است، گفت: دانشگاه، مرکز علم آموزی و تولید علم است و جولانگاه جریان های سیاسی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز ، آیت الله مجتهد شبستری، شامگاه چهار شنبه، به مناسبت دهه "بصیرت و میثاق با ولایت" در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، ترویج اسلام در جهان را به نور تشبیه کرد و گفت: در مدت کوتاهی اسلام از جزیرة العرب به کنار اقیانوس اطلس رسید و تا زمان وفات پیامبر(ص) 13 میلیون نفر طرفدار اسلام شده بودند.

وی، قرآن را جدا کننده حق از باطل دانسته و ادامه داد: حکومتی که حضرت امام(ره) تشکیل داد، حکومت ثانویه اسلام بود و به سبب سرعت سیر حرکتی انقلاب اسلامی، تحولات فکری در کل جهان به وجود آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همان طور که در صدر اسلام مخالفینی پیدا شدند، بعضی از افراد نیز در اوایل انقلاب فریفته غرب شدند، ولی انقلاب اسلامی با شعار "نه شرقی و نه غربی"به مسیر خود ادامه داد و در جهان درخشید.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش هایی فراوانی برای خاموش شدن نور انقلاب شد که از آن جمله می توان به توطئه بمب گذاری ها در جماران و فتنه بزرگ 88  اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به تفکرات دشمن در فتنه 88، گفت: در سال 88 دشمنان می خواستند سوژه ای علیه انقلاب اسلامی درست کنند و بر همین اساس بهانه تقلب در انتخابات را مطرح کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: عده ای قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام کردند که ما پیروز انتخابات هستیم و بعد از اعلام نتایج مسئله تقلب را مطرح کرده و به اردو کشی خیابانی که خواست دشمن بود، روی آوردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: "رهبری" و "وحدت" دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود. دشمنان نیز بعد از پیدا نکردن نقطه ضعف در رهبری به مردم روی آورده و شروع به تفرقه بین مردم کردند و سعی نمودند مردم را به دو دسته تقسیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از انتخابات از کاندیداها خواستند که به هر میزانی که می خواهند آراء باز شماری شود، ولی آن ها باز هم به عناد و لجاجت ادامه دادند.

وی بیان کرد: اگر فتنه گران دست از عناد و لجاجت بردارند مقام معظم رهبری آنها را می بخشد، ولی آنها حاضر نیستند که حتی یک معذرت خواهی از ملت بکنند. بنابراین  به کسانی که پیگیر رفع حصر سرا فتنه هستند، به دنبال عذرخواهی فتنه گران باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: استکبار از وضعیت پیش آمده سوء استفاده کرد، ولی در روز 8 دی ماه مردم تبریز و در 9 دی نیز دیگر استان ها به پا خاستند، بساط فتنه گران را برچیدند به برکت همین حضور این روز "یوم البصیرة" نام گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد:  ملت می خواهد با گرامیداشت روز بصیرت نشان دهد که هرگز زیر بار زور نمی رود و  پیرو ولایت هستند.

آیت الله مجتهد شبستری به شرایط فعلی کشور اشاره کرده و افزود: معتقدم باید وحدت خود را حفظ کنیم چون هر بار که تفرقه ایجاد شده، دشمن از آن سوء استفاده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان وزیر علوم در روز رأی اعتماد مبنی بر این که" فتنه خط قرمز ماست"، تصریح کرد: دانشگاه محلی علمی است و نباید جولانگاه جریان های سیاسی شود.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان گفت: از مسئولین دانشگاه ها می خواهم وحدت را حفظ کرده و افراد معتدل را برای سخنرانی ها دعوت کنند

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha