جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: متاسفانه مسائل فرهنگی درجامعه شرایط نامطلوبی دارد که دلیل آن هم ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی است که بلای جان جوانان و عصر ما شده است و دشمن می خواهد با این ابزار های نوین ارتباطی دنیا را به فساد بکشاند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، امروز در دیدار مشاورین استانداران در امور روحانیت،که در دفتر معظم له برگزار شد،ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند:"در دوران عمر شما نسیم های سعادت می ورزد؛ باید خود را درمعرض آن قرار دهید،" اشاره کردند و گفتند: بیداری و هوشیاری عنصر مهمی در به سعادت رسیدن انسان ها و گرفتار نیامدن در امواج ها و طوفان ها می باشد و شما نیز باید از این نسیم های سعادت استفاده کنید و بدانید عنصر جوانی اولین نسیم الهی است که برای انسان ها به وزیدن درآمده  و باید برای تهذیب نفس، تحصیل علوم و خدمت به کشور از آن استفاده کرد.

*انقلاب اسلامی ایران نسیم رحمت الهی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: جمهوری اسلامی نیز یکی از این نسیم های الهی است که درجامعه ما اتفاق افتاد و موجب سعادت بشر شد و باید قدر دان این نعمت بزرگ الهی باشیم و ویرانه های اخلاقی، اعتقادی و نا امیدی را با استفاده از این نسیم رحمت اصلاح کرد، چرا که این ویرانه ها در زمان های گذشته از سوی حکام دست نشانده استعمار گر به جود آمده و نگذاشتند اثری از تاریخ اسلام باقی بماند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: این حکام جور و دست نشانده استعمار با سرکار آوردن فرقه های ضاله، نگذاشتند اثری از اسلام ناب محمدی(ص) باقی بماند و امروزه این ویرانه ها باید با وجود، افراد فعال، دلسوز و متدین در حکومت اسلامی در جامعه برطرف شود.

*لزوم دوری مسئولین از اختلاف و جناح بازی

حضرت آیت الله مکارم شیرزای اظهار داشتند:مسئولین نظام باید از حزب و جناح بازی و اختلاف دوری کنند؛ زیرا معلوم نیست که این فرصت گرانبهای به وجود آمده تا چه زمانی وجود دارد و این اختلافات نمی گذاردنتیجه مطلوب بدست آید.

معظم له اظهار داشتند:مشاورین باید مشاورین واقعی باشند نه صرفا تشریفاتی، باید مشاور نظر دهد و دیگران هم گوش دهند و  اجرا کنند وگرنه مشاور وجودنداشته باشد بهتر است.

ایشان گفتند: مشاورین باید شرایط زمان و مکان را درنظر داشته باشند و انتظار نداشته باشند همه مشکلات کشور و جامعه یک شبه برطرف و اصلاح شود، بلکه باید با صبر، تحمل و تکیه بر اهل بیت(ع) مشکلات جامعه را برطرف کرد.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: برای اصلاح جامعه باید از سستی، تنبلی و تند روی دوری کرد و به صورت معقولانه کارها را پیش برد.

*مسائل فرهنگی شرایط نامطلوبی دارد

معظم له افزودند:مسئله فرهنگی از جمله مسائل مهم مشاورین درجامعه می باشد، متاسفانه مسائل فرهنگی درجامعه شرایط نامطلوبی دارد که دلیل آن هم ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی است که بلای جان جوانان و عصر ما شده است و  دشمن می خواهد با این ابزار های نوین ارتباطی، دنیا را به فساد بکشاند؛ ولی اسلام فرهنگ قوی و نیرومندی دارد و باید از این فرهنگ برای تعالی فرهنگ جامعه بهره برد.

همایش ها نباید تشریفاتی باشد

ایشان با بیان اینکه همایش ها نباید تشریفاتی باشد به برگزاری همایش ها اشاره کردند و تاکید داشتند:برگزاری همایش ها فوایدی دارد از جمله اینکه موجب می شود برنامه ها برای پیشرفت جامعه هماهنگ شود و تجربیات مهم افراد به هم منتقل شود.

معظم له افزودند:مشاورین باید اهل مطالعه و فیش برداری باشند، چرا که مطالعه باعث می شود انسان حرف و کلام را فراموش نکند و جلسات را بهتر اداره نماید و در مشاوره دادن بهتر و دقیق تر عمل کند.

ایشان در پایان خطاب به مشاورین و مسئولین نظام خاطر نشان ساختند: ازاین فرصت گرانبهایی که به شما روی آورده، باید برای پیشرفت و تعالی جامعه استفاده کنید و گرنه فردای قیامت باید پاسخگوی خداوند متعال باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha