جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بوشهری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش مهارت ها در حوزه های علمیه، گفت: این مرکز را به راه انداخته ایم تا بتوانیم نیروهایی مناسب با موقعیت ها را تربیت کرده و گامی مؤثر در این راستا برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اولین اجلاس مسئولان روحانیون نهادها با موضوع «تعامل مطلوب حوزه و روحانیون شاغل» ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی(عج)، اظهار داشت: نخستین سوالی که در این اجلاس مطرح می شود، این است که فلسفه این گردهمایی چیست؟ تا به امروز چه اتفاقی افتاده و چه کارهایی بناست در آینده انجام شود؟

وی ابراز داشت: نخستین دلیل برگزاری این اجلاس، شکرگذاری نعمتی است که خداوند متعال به همه ما عنایت کرده است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که دو نعمت بزرگ شایان شگرگذاری است، خاطرنشان ساخت: اولین نعمت، وجود روحانیت، جایگاه تأثیرگذار و نفوذ کلمه ای است که خداوند متعال به همه ما عنایت کرده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: نعمت دوم، انقلاب اسلامی ایران است که به نعمت آن، روحانیت گوشه نشین در حجره ها و زندان ها به صحنه آمده و امروز کارهای بسیار بزرگی به دست آنان در حال اتفاق است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز شاهد حضور چهره هایی در این اجلاس هستیم که خدمات صادقانه و خالصانه ای در راه انقلاب داشته و یقینا مصداق آیه «والذین جاهدوا فینا لیهدینهم سبلنا» می باشند.

حضور مستمر روحانیت با لباس رزم در انقلاب و دفاع مقدس

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور مستمر روحانیت با لباس رزم در انقلاب و دفاع مقدس، بیان داشت: مصداق بارز این سخن، مقام معظم رهبری است که با لباس رزم در پیکارها و در کنار رزمندگان حضور داشته و کارنامه درخشان روحانیت است.

وی با بیان این مطلب که ما امروز گردهم آمده ایم تا وظایف آینده را مرور کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده اند که باید انسجام ها را بیشتر و به خروجی های حوزه سر و سامان داد و نسبت به محصول خود بی تفاوت نبود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این مطلب که امروز پرچم حوزه و فیضیه در نظام به دست شما بزرگواران است، ابراز داشت: در این راستا ما به یکدیگر نیاز داشته و باید مکمل یکدیگر باشیم تا بتوانیم نقائص را برطرف کرده و راه کارها را ارائه نماییم.

آموزش ها  متناسب با نیازهای نظام باشد

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حوزه امروز با دیروز بسیار متفاوت است، خاطرنشان ساخت: امروز باید آموزش های خود را مناسب با نظام کرده تا بتوانیم افرادی لایق و شاخص تحویل نهادها و مدیریت ها دهیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به راه اندازی مرکز آموزش مهارت ها در حوزه های علمیه، تصریح کرد: این مرکز را به راه انداخته ایم تا بتوانیم نیروهایی مناسب با موقعیت ها تربیت کرده و گامی مؤثر در این راستا برداریم.

امام جمعه قم بیان داشت: امروز ظرفیت های حوزه قابل قیاس با گذشته نیست؛ چراکه دروس، مؤسسات، انجمن ها و مراکز علمی متعددی در حوزه راه اندازی شده که بسیار قابل توجه است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: امروز حضور روحانیت در نظام، حضور حوزه نیست؛ چراکه کارکرد حوزه در آن تجلی پیدا نمی کند که باید برای آن فکری کرد.

وی با اشاره به تدوین سند تعامل حوزه با نهادها، اظهار داشت: این سند آغازی است برای یک کار ادامه دار که اگر نقائصی در  آن  باشد نیز توسط شما عزیزان رفع خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: امروز حجت بر ما تمام شده و باید در میدان عمل فعالیت ها را انجام دهیم، حوزه مجمعی از استعدادهای گوناگون است که باید شناخته شده و استعدادها برای فعالیت های مختلف شناسایی شوند.

امام جمعه قم در پایان گفت: شناسایی، جذب، آموزش، بکارگیری و نظارت، 5 کاری است که به دوستان گوشزد کردیم تا در این راستا انجام بپذیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha