جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مشاوران روحانی استانداران تلاش کنند ارتباط موثری با حوزه و مرجعیت داشته باشند، گفتند: مردم انتظار دارند بیکاری و گرانی از بین برود و به زندگی مرفهی دست یابند و شاهد پیشرفت انقلاب باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار با مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار داشتند: 9 ربیع امتداد غدیرخم؛ و غدیرخم امتداد رسالت است و انتظار ظهور برای ما بسیار امیدبخش است.

ایشان با اشاره به آیه 26 سوره انفال، ابراز داشتند: مردم در دوران طاغوت استضعاف فکری و اقتصادی داشتند و همیشه تحت سیطره مستکبرین بودند.

معظم له تصریح کردند: پیش از انقلاب، سنگرها را از ما گرفته بودند و سنگرها در اختیار دشمنان بود، نباید نعمت انقلاب را فراموش کنیم و باید شکرگزار این نعمت باشیم. 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی می خواهد سیاست اسلام را در دنیا به نمایش گذارد، گفتند: امام تبعید تاکید داشت رساله های عملیه را با احادیث و قرآن مقایسه کنید، در این رساله ها از سیاست و اقتصاد اسلامی صحبتی نشده است.

سنگرهای خدمت در اختیار روحانیت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی با همه ابعاد می خواهد در میان مردم باشد، ابراز داشتند: امروز سنگرهایی را که از اسلام و روحانیت گرفته بودند، در اختیار آنهاست و باید به موقعیت خطیر خود توجه کنیم، چراکه باید خدمات مهم اسلام را به دنیا نشان دهیم.  

ایشان افزودند: باید سیاست توام با صداقت، وحدت و عدالت؛ و نیز سیاست مقابله با مستکبرین، آمریکا، صهیونیست ها و وهابیت را به جهانیان نشان دهیم.

این مرجع تقلید افزودند: عربستان سالی چندهزار جلد قرآن کریم چاپ می کند، اما نوکر حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل است و داعش را حمایت می کند.  

معظم له با اشاره به این که بحرین خاستگاه علمای بزرگ شیعه بوده است، گفتند: یکی از بی عرضگی های سلاطین سابق از دست دادن اراضی ایران بود و طی آن بحرین و افغانستان از ایران جدا شده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مشاوران امور روحانیت باید به دنبال مشورت و بسط سیاست اسلامی در کشور باشند، ابراز داشتند: نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر سرلوحه اقدامات مشاوران روحانی استانداران برای بسط عدالت و مشورت در کشور باشد.

سیاست روحانیت مردم سالاری دینی است

ایشان با بیان اینکه قلب های شما باید سراسر از محبت مردم باشد، گفتند: سیاست روحانیت باید مردم سالاری دینی باشد؛ ستون انقلاب مردم هستند و باید قدردان آنان باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امام راحل(ره) توجه بسیاری به مستضعفان و مردم داشتند، گفتند: بیشترین حضور رزمندگان را در جبهه ها، مستضعفان تشکیل می دادند و این مردم شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرد.

معظم له با بیان اینکه امروز مردم چشم به شما دوخته اند و باید آنها را امیدوار کنید، افزودند: خدمات دولت ها را برای مردم شرح دهید. 

باید مردم را امیدوار کرد

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز با پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های عمرانی بسیاری در کشور صورت گرفته است، گفتند: بر اساس سخنان رهبری باید مردم را امیدوار کرد و از خدمات انقلاب به آنان گفت.

ایشان بر لزوم آثار و برکات انقلاب به مردم تاکید کردند و افزودند: مردم را از خدمات انقلاب آگاه کنید و تفکر امام را به مردم انتقال دهید.  

معظم له با بیان اینکه 22 جلد صحیفه نور حضرت امام برای ما بسیار راهگشا است، گفتند: وصیت نامه امام راحل(ره) را به عنوان فریادگر باصلابت مطالعه کرده و برای جوانان و مردم تبیین کنید.   

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آیت الله کاشانی، فقیهی قهرمان بود، ابراز داشتند: آیت الله کاشانی در راستای سیاست ملی شدن صنعت نفت گام های بسیاری برداشت اما امام راحل(ره) به دنبال پیاده کردن سیاست اسلام بود.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مشاوران روحانی استانداران تلاش کنند ارتباط موثری با حوزه و مرجعیت داشته باشند، گفتند: همه مردم انتظار دارند بیکاری و گرانی از بین برود و به زندگی مرفهی دست یابند و شاهد پیشرفت انقلاب باشند.

معظم له با اشاره به اینکه طلاب همواره باید اخلاق نیکو با مردم داشته باشند، گفتند: تهجد و شب زنده داری، برخورد نیکو، تواضع و حلم از آداب طلبگی است که مشاوران روحانی استانداران به این مسائل توجه داشته باشند و مردم را امیدوار نگاه دارید.

انتهای پیام/ 313 /33  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha