جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدوی مدرسه کرمانی ها

حوزه/ به صرف شناخت اسلام نمی‌توانیم موفق شویم، بلکه باید نقشه‌های کفر را بشناسیم تا بتوانیم جلوی شبهه‌ها و فتنه‌ها را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدوی پنجشنبه شب در مجمع طلاب کرمانی مقیم حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مسئله فتنه چیز تازه‌ای نیست و از آغاز خلقت این مسئله وجود داشته است اظهار کرد: همواره فتنه‌ها وجود داشته‌اند ولی فتنه‌هایی مهم هستند که جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فتنه خانه‌نشین کردن امیرالمؤمنین(ع) یکی از فتنه‌هایی بود که کار خود را کرد و در جامعه تأثیر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه فتنه اگر بخواهد موفق شود باید در جامعه شبهه ایجاد کند گفت: زمانی که می‌خواستند امیرالمؤمنین(ع) را خانه‌نشین کنند در جامعه شبهه ایجاد کردند و زمانی که پیامبر(ص) می‌خواستند وصیت بنویسد گفتند که قرآن برای ما کافی است و منع حدیث شروع شد.

استاد مدرسه علمیه کرمانی های قم با بیان اینکه در زمان ما نیز برای فتنه شبهه ایجاد کردند عنوان کرد: می‌خواستند فتنه براندازی نظام و زمین‌گیر کردن ولی‌فقیه را راه بیندازند و شبهه تقلب را به راه انداختند.

وی بیان کرد: ما طلبه‌ها علاوه بر سربازی امام زمان(عج) مسئولیت‌های دیگری داریم و برای اینکه این فتنه‌ها نتوانند کاری کنند باید دائم مترصد باشیم که شبهات در جامعه نفوذ نکنند.

حجت الاسلام مهدوی افزود: ما باید دین را به گونه‌ای معرفی کنیم که اصلاً شبهه نتواند جا باز کند و کسی که می‌خواهند شبهه را برایش مطرح کنند جوابش را از پیش بلد باشد.

وی با اشاره به اینکه سطحی معرفی کردن دین موجب می‌شود که شبهات وارد دین شود گفت: خوب درس خواندن و زحمت کشیدن از کارهای اساسی ما است که به تنهایی کفایت نمی‌کند ولی مسئله مهمی است.

استادمدرسه  علمیه کرمانی های قم با بیان اینکه مسئله امامت را باید بسیار جدی بگیریم تصریح کرد: اگر همین بحث امامت را از جایگاه خود با دقت مناسب طرح کنیم شبهات از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه هر زمان که در صدد پاسخگویی به شبهات قرارگرفته‌ایم معنایش این است که در موضع ضعف قرار داریم گفت: چرا ما نباید کاری کنیم که دشمنان را مجبور به جواب دادن کنیم.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه برای اینکه شبهات جا باز نکند سعی و تلاش سربازان امام زمان(عج) را می‌طلبد مطرح کرد: باید دین را به گونه‌ای مطرح کنیم که جواب شبهات از پیش داده شود وگرنه جواب دادن به شبهات هنر بزرگی نیست.

باید نقشه‌های کفر را بشناسیم

وی بیان کرد: به صرف شناخت اسلام نمی‌توانیم موفق شویم، بلکه باید نقشه‌های کفر را بشناسیم تا بتوانیم جلوی شبهه‌ها و فتنه‌ها را بگیریم.

سخنران مراسم گفت: ما در دوران غیبت به سر می‌بریم و باید مواظب باشیم که موانع ظهور را برطرف کنیم و تنها راه برطرف کردن موانع این است که پای ولی‌فقیه بایستیم.

وی ادامه داد: اسلام برای اینکه بتواند با عزت باشد باید حکومت داشته باشد و پرچمدار این حکومت ولی فقیه است و باید پای او ایستاد تا بتوانیم به زمینه سازی برای ظهور ولی‌عصر(عج) زمینه سازی کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha