پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ربانی

حوزه/ حضرت آيت الله صافي گلپايگاني گفتند: كساني كه تا مقدار مناسبي تحصيل نموده اند و مي توانند در شهرستان خود تأثيرگذار باشند بايد از قم مهاجرت كنند و به تبليغ دين بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در دیدار رئیس  مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهارداشتند: روحانيون، خدمتگزاران حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء هستند و خدمت به آنها، خدمت به آن حضرت است كه شما الحمدلله در اين كار موفق بوده و به لطف خداوند موفق خواهيد بود.

ايشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حضور روحانيون در شهرستان ها گفتند: باقي ماندن همه روحانيون در قم اشتباه است. كساني كه تا مقدار مناسبي تحصيل نموده اند و مي توانند در شهرستان خود تأثيرگذار باشند بايد از قم مهاجرت كنند و به تبليغ دين بپردازند.

این مرجع تقلید ادامه دادند:حضور علما و روحانيت در بلاد مختلف باعث مصون ماندن دين از انحرافات و فساد مي شود. البته شما هم بايد به طلاب عزيز شهرستان ها خدمات بيشتري ارائه كنيد تا اشتياق آنها براي ماندن در آنجا بيشتر شود و مسير تبليغ هموارتر گردد.

حضرت آيت الله اصافي، در ادامه اين ديدار با اشاره به وضعيت سخت معيشتي طلاب در زمان گذشته افزودند: در زمان گذشته وضع معيشت و زندگاني آقايان طلاب بسيار سخت و غير قابل تصور بود، اما امروز به لطف خدا و عنايات حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف اين وضعيت به طور نسبي بهبود پيدا كرده است كه بايد سعي كنيد بهتر از اين شود.

این مرجع تقلید با بيان اينكه خدمت به طلاب را براي خود افتخار بدانيد، بيان كردند: در اين زمينه هرچه انسان بتواند اسباب خودكفايي و بي‌نيازي اين قشر را فراهم آورد و موجبات استقلال و مناعت طبع اين افراد شود كه آنها با خيالي آسوده درس بخوانند و به تبليغ دين مبين اسلام بپردازند، اجر و ثواب بسيار زياد دارد.

معظم له در خاتمه از مسئولان خدمات حوزه و تمام كساني كه براي آسايش و رفاه طلاب زحمت مي‌كشند تقدير و تشكر نمود و براي مزيد توفيقات آنان در خدمت به حوزه‌هاي علميه دعا كردند.

خاطرنشان می شود در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام و المسلمين سید حسن رباني گزارش از فعاليت ها و برنامه هاي آينده اين مركز ارائه داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha