جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پورسی آقایی

حوزه/ رئیس پژوهشکده مهدویت گفت: مهدویت صرفا یک آموزه اعتقادی نیست؛ رسالت حوزه های ما این است که نگاه های راهبردی و کلان این اندیشه را استخراج کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی ظهر امروز در برنامه ماه چهاردهم شبکه سه گفت: هر مناسبتی که در خصوص ائمه اطهار(ع) است شعائر الله است و این روز باید پاس داشته شود.

وی افزود: باید ایام مختص به امام زمان(عج) در جامعه ما نهادینه شود؛ باید این روزها پاس داشته شود و در این مراسم اجتماعات باشکوهی برگزار شود که این کار از وظایف ماست.

رئیس پژوهشکده مهدویت اظهارکرد: اگر این ایام را پاس نداریم اعمالی باب می شود که جهلا انجام می دهند؛ این روزها منتسب به امام زمان(عج) و نباید کارهایی انجام دهیم که در شان اهل بیت(ع) نیست.

وی گفت: شب های جمعه، روزجمعه، لیالی قدر ،نیمه شعبان و نهم ربیع و... روزهای امام زمان(عج) است که در این روزها یاران ائمه(ع) با امام ما بیعت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی یادآورشد: در ایامی که منتسب به امام زمان(عج) از جمله نهم ربیع باید عهد خود را به امام زمان(عج) بازخوانی کنیم؛ باید حساب کنیم که آیا بر عهد خود با حضرت مانده ایم یا خیر.

وی گفت: وقتی حکومتی شیعه با برایند مهدویت و با هدف زمینه سازی ظهور در کشور ما شکل می گیرد در این بین نیز باید بدانیم که در این حکومت و نظامات آن چه وظیفه ای داریم تا به هدف نهایی این حکومت برسیم.

رئیس پژوهشکده مهدویت بیان کرد: در عهدنامه ما با امام زمان(عج) باید در ابتدا مفهوم عهد را باز شناسی کنیم؛ عهد در واقع یک وظیفه نسبت به یک شخص و یا یک چیز است، ولی در رابطه با نوع تکالیفی که نسبت به حضرت داریم باید خود را نسبت به این وظایف ملتزم کنیم.

وی افزود: باید بدانیم که ما موظف و ملتزم به این تکالیف هستیم، چون کوتاهی در مقابل این تکالیف عواقب بسیار سختی دارد؛ بصیرت بخشی و معرفت بخشی در این زمینه در بخش فردی و اجتماعی کمک زیادی به التزام جامعه به وظایف خویش نسبت به حضرت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اگر امت به نایب امام در 9دی قصور می کرد به قول فرمایش قرآن از رحمت الهی دور می شد و قساوت قلب پیدا می کرد؛ آیات 19تا25 آثار ولایت را بیان می کند و بیان می کند که اگر از این ولی تبعیت نکنید از این نعمت محروم می شوید.

وی گفت: ما که کارآمدی نظام ولایی و شن های طبس و عنایات الهی را دیدیم و پشت نظام نایستادیم خداوند این نعمت را از ما می گیرد.

این استاد حوه اظهارکرد: جنس انتظار، حرکت و قیام است؛ کسانی که علاقه دارند از یاران امام زمان(عج) باشند، باید منتظر باشند؛ انتظار رسالت ما در عصر غیبت است؛ انتظار عمل است و تنها یک حالت درونی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی بیان داشت: باید همیشه آمادگی بذل جان و مال و ... را داشته باشیم؛ هر کدام از ما مکلف است برای قیام حضرت زمینه سازی کنیم؛ باید برای امر ولایت همیشه آماده باشیم.

وی گفت: انتظار حقیقی ما باید دشمن را به غیظ درآورد؛ این غیظ تنها وقتی است که با حاکمیت همراه شود از سوی دشمنان به جوش می آید؛ انتظار بابی است که هزار باب از آن گشوده می شود.

این پژوهشگر عرصه مهدویت اظهارکرد: مهدویت صرفا یک آموزه اعتقادی نیست؛ رسالت حوزه های ما این است که نگاه های راهبردی و کلان این اندیشه را استخراج کنند.

وی گفت: انتظار متخلق شدن انسان منتظر به ورع و تقوا و سجایای اخلاقی است که در کلام امام صادق(ع) متجلی شده است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha