جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج

حوزه/ نفوذ فرهنگ ‌های غلط در جامعه از اساسی ترین عوامل بالا رفتن سن ازدواج بوده و نگرانی هایی را برای خانواده ها بوجود آورده است.

حجت الاسلام پورمحمدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در لرستان، با تبریک ایام سالروز ازدواج نبی اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س)، بر امر ازدواج آسان تاکید کرد و با اشاره به این که متاسفانه بعضی از چشم و هم چشمی ها امروز در جامعه باعث گریز برخی جوانان از ازدواج شده است، گفت: نفوذ فرهنگ ‌های غلط در جامعه از اساسی ترین عوامل بالا رفتن سن ازدواج بوده و نگرانی هایی را برای خانواده ها بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: برای رفع این معضل، خانواده ها باید با پایین آوردن سطح توقعات خود در زندگی روزمره، این موضوع را برای فرزندان خود نهادینه کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه کمالیه خاطر نشان کرد: در قرآن و روایات اهل بیت(ع) نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده  سفارش اکید شده است، به گونه ای که از دیدگاه اسلام هیچ بنایی ارزشمندتر از مسئله ازدواج وجود ندارد، اما امروز بالا بودن توقعات مادی موجب شده جوانان کمتر این مسئولیت را بپذیرند.

حجت الاسلام پورمحمدی بیان داشت : باید با فرهنگ سازی در راستای کاهش مهریه ها، کاهش تجملات و سبک بودن مقدار جهیزیه، ازدواج آسان ترویج داده شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha