پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره عکس رضوی

حوزه/ معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری عکی رضوی، به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، علی محرمی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی امروز، 13 دی در جمع خبرنگاران، گفت: پنجمین جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که همزمان با دهه‌ کرامت در تبریز برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار عنوان کرد.

محرمی موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت)، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف در ایران و سایر کشورها عنوان کرد.

وی بخش‌های مختلف جشنواره را نیز شامل جلوه‌های معنوی زیارت، معماری‌(ابنیه و اماکن مرتبط با زیارت) و خلاقانه عنوان کرد که به گفته وی در بخش خلاقانه عکس می‌تواند با نگاه خلاق خود و یا با به‌کارگیری تکنیک‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به بیان جلوه‌های معنوی زیارت بپردازد.

محرمی از اجرای برنامه‌های جنبی همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب‌نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا‌(ع)،‌ چاپ و رونمایی عکس‌های برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه‌یافته و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی استان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی، جوایز نفرات برتر پنجمین جشنواره سراسری عکس رضوی را اعلام کرد و گفت: آثاری که از عکاسان جشنواره‌ عکس رضوی به یادگار مانده و در کتاب این جشنواره‌ عظیم فرهنگی و هنری به ثبت رسیده‌ است، نشان‌دهنده‌ ظرفیت بالای هنری در عرصه عکاسی آئینی است.

محرمی با اشاره به جوایز جشنواره عکس رضوی در سال 1394 اظهار کرد: جوایز این جشنواره شامل پانزده میلیون ریال برای نفر اول، دوازده میلیون ریال برای نفر دوم، ده میلیون ریال برای نفر سوم و ده میلیون ریال برای برگزیده‌ مجموعه‌ عکس است.

وی همچنین گفت: به ازای هر اثر پذیرفته شده به غیر از عکس‌های حائز رتبه نیز یک میلون ریال به‌عنوان حق‌التألیف به صاحب اثر پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هر عکاس می‌تواند حداکثر 8 قطعه به صورت تک عکس و یا یک مجموعه عکس سه تا هفت عددی از آثار خود را به  دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha