چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ خالد ملا عراق

خط سنیِ معتدل در بصره توسط افراطیون شکسته نشده و علمای اهل سنت از اولین کسانی هستند که علیه داعش اعلام جهاد کردند و همین امر موجب خشم داعش و بعثی ها شد و آنها را بر آن داشت تا این جنایت ها را مرتکب شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا روحانی اهل سنت و رییس شورای علمای عراق تاکید کرد: حادثه بصره و ترور علمای آن از بزرگ ترین حوادث این شهر است. برخی تلاش کردند با این اقدامات در این شهر نوعی شکاف امنیتی و طایفی میان مردم بصره ایجاد کنند که این بار برای رسیدن به اهداف خود علمای معتدل و وطن دوست را هدف حملات خود قرار دادند.

وی تاکید کرد: خط سنیِ معتدل در بصره توسط افراطیون شکسته نشده و علمای اهل سنت از اولین کسانی هستند که علیه داعش اعلام جهاد کردند و همین امر موجب خشم داعش و بعثی ها شد و آنها را بر آن داشت تا این جنایت ها را مرتکب شوند.

شیخ ملا گفت: برخی سایت های اینترنتی نیز اقدام به انتشار تصمیم داعش به این جنایت کردند که این نیز نتوانست در عزم و اراده و مواضع ملی ما خللی ایجاد کند.

 وی افزود: ما به عنوان روحانی قصد داریم در برابر تروریست ها و تکفیر و مزدوران بیگانگان موضع گیری کنیم. بصره در معرض حمله و تهدید است و برخی به دنبال حمله به اهل سنت و برخی شخصیت های سنی هستند تا سیاسیون را وادار کنند که خواستار منطقه حائل شوند و از این راه به جمع پول و تامین منافع شخصی بپردازند.

رییس شورای علمای عرق افزود: امروز تمام عشایر بصره و نمایندگان مراجع آن یکصدا خواستار وحدت ملی و ایستادگی در برابر این مصیبت هستند و در این زمینه دیدارهایی نیز با مسؤولان بلندپایه در جهت تقویت مواضع و ایستادگی در مقابل فرصت طلبان صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha