پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرتضی نجفی قدسی با اعلام این خبر  گفت: هشتمین دوره ا مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع معظم تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می شود.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ کل شامل حفظ بیست، ده و پنج جزء؛ قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، درگروه خواهران و برادران و در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالاتر برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تهران با اشاره به زمان برگزاری مسابقات، ابراز داشت: این مسابقات از یکم تا سوم بهمن ماه ویژه خواهران و از هشتم تا دهم بهمن‌ ویژه برادران، در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، واقع در تهران، خیابان بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می گردد.

نجفی قدسی همچنین با اشاره به مراحل ثبت نام داوطلبان برای شرکت در هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)، افزود: داوطلبان شرکت در مسابقات، می توانند با مراجعه به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به نشانی  WWW.dqat.ir  و تکمیل فرم‌ ‌های مربوطه، اقدام به ثبت نام نمایند.

وی همچنین از اهداء جوایز ارزنده به برگزیدگان خبر داد و گفت: مجموع جوایزی که به نفرات برگزیده در این دوره از مسابقات اهداء خواهد شد، بالغ بر سه میلیارد ریال است که بیشترین سطح جوایز در مسابقات قرآنی کشور محسوب می‌ شود.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) افزود: تمامی حافظان کل قرآن که حدنصاب 85 امتیاز را در حسن حفظ کسب کنند، مبلغ 500 هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.

نجفی قدسی در خصوص جوایز نفرات برتر ، گفت: نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون تومان، نفرات دوم مبلغ  2 میلیون و 500 هزار تومان و نفرات سوم مبلغ 2 میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهندکرد. همچنین به نفرات اول تا سوم رشته قرائت نیز به ترتیب مبالغ  یک میلیون و 500، یک میلیون  و 750 هزار تومان اهداء می شود.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل‌خوانی نیز نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون ، 750 هزارتومان و 500 هزار تومان به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

نجفی قدسی در با اشاره به این که شرکت‌ کنندگان در رشته‌های حفظ، فقط در یک رشته می‌توانند شرکت نمایند، گفت: حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن (تحقیق) داوطلب شوند، ولی قاریان صرفا باید یکی از رشته‌های قرائت و یا ترتیل‌خوانی را انتخاب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات، خواهران می‌توانند در تمامی رشته‌ها، همانند آقایان شرکت کنند؛ البته مسابقات آنان بصورت مجزا و با داوری خانم‌ها برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در پایان یادآور شد: نفرات اول مسابقات سال‌های قبل تا دو سال در همان رشته نمی‌توانند شرکت کنند، مگر این که در رشته دیگری ثبت‌نام نمایند.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha