شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه کتاب قم

حوزه/ مسئول نمایشگاه مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از حضور این مرکز با بیش از 70 عنوان کتاب و نرم افزارهای پاسخ به شبهات در نمایشگاه کتاب حوزه دین قم خبرداد.

حمیدرضا لشگری در چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین که در ساختمان ناشران قم برپا می باشد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: مرکز مطالعات با توجه به تجربه خود از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، در این نمایشگاه نیز حضور پررنگ دارد.

وی با اشاره به حضور مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات در عرصه های علوم و معارف قرآن، کلام، حدیث، دین پژوهی، ادیان و مذاهب، تاریخ و سیره، اخلاق، تربیت و مشاوره، فقه، عرفان، فلسفه، سیاست، حقوق و فلسفه احکام بیان داشت: در این رشته ها، کارشناسانی از اساتید حوزه و دانشگاه پاسخگوی مردم هستند.

وی افزود: پس از حضور در نمایشگاه های بین المللی در تهران و استقبال گسترده مردم در این عرصه، در این نمایشگاه نیز محصولاتی که درباره پرسش های مطرح شده و پاسخ های کارشناسان برای مخاطبان مختلف ارائه شده است.

وی به انتشار بیش از 70 عنوان کتاب از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم گفت: در این عرصه گروه های علمی شبهه یابی (مطبوعات سابق)، کلام و فلسفه، تربیت و مشاوره، ادیان و مذاهب، سیاست و جامعه، تاریخ و سیره، حقوق و فلسفه احکام، قرآن و حدیث و فقه، این آثار را تولید و عرضه نموده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر کتاب های عرضه شده، در عرصه نرم افزاری نیز آثاری از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم منتشر شده است. یک گروه از نرم افزارها، نرم افزارهای مناسبتی است که در این عرصه نرم افزارهای پیامبر اعظم(ص)، امام علی(ع)، غدیر، امام حسین(ع)، امام رضا(ع)، کوثر، خورشید نینوا، صبح بیداری 1 و 2، تربیت فرزند، راه امام(ره) و فریضه انتخابات منتشر شده است.

وی با اشاره به انتشار نرم افزار پرسش2 در این نمایشگاه گفت: در گذشته نرم افزار پاسخ منتشر شد که شامل حدود 5 هزار پاسخ بود که در قالب DVD عرضه شد که مدتی بعد نرم افزار پاسخ2 منتشر شد که شامل سیزده هزار و 500 سؤال و جواب در بر دارد.

وی با بیان این که در این نرم افزار به صورت موضوعی قابلیت جست و جو قرار داده شده است، تصریح نمود: این نرم افزار از سوی جامعه علمی و دانشجویان و به ویژه طلاب و مبلغان مورد استقبال قرار گرفت که طلاب در مناسبت های تبلیغی نسبت به تهیه این نرم افزار اقبال خاصی دارند.

وی در پایان تصریح کرد: نرم افزارهای تولید شده از سوی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم از پایگاه اینترنتی این مرکز به آدرس www.andisheqom  قابل دسترس می باشد و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان آنها را دانلود نمایند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha