جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مبلغی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: جهان اسلام به خاطر ظهور و بروز تکفیریان در تنش و چالش بزرگ از حیث داخلی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  احمد مبلغی در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان داشت: اگر این چالش ها از طریق وحدت امت اسلامی مدیریت، کنترل و مهار نشود ضربه های هولناک و اساسی بر پیکره امت وهمه مذاهب اسلامی وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید از هفته وحدت به عنوان یک مبنع الهام بخش برای پایان دادن به این تنش ها، بهره برداری کنیم، گفت: امروزه باید به هفته وحدت رنگ و جلای بیشتری بدهیم و از ظرفیت بالای آن در رفع چالش های جهان اسلام، استفاده کنیم.

وی مقام پیامبری را  بزرگترین عامل مشترک و وحدت بخش برای یک امت دانست و گفت: :  هفته وحدت به دلیل آنکه مربوط به بزرگترین عامل وحدت بخش  امت اسلامی یعنی پیامبر اسلام(ص) است، می تواند برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات به صورت اساسی راهگشاه باشد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی یادآورشد: وحدت شیعه و سنی بر محور پیامبر اسلام (ص) خاستگاه شکل گیری بسیاری از مشترکات بین آنهاست و افزون بر این، آنها می توانند از این خاستگاه به تولید و توسعه دامنه مشترکات در مواجهه با مسائل معاصر دست بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین  مبلغی اظهار داشت: متاسفانه نقش تخریبی برخی از عوامل تفرقه تا آنجا پیش رفته است که کارکرد وحدت امت نسبت به نبوت را در ایجاد وحدت و همگرایی از کار انداخته و یا  تضعیف کرده اند.

وی اظهار داشت: هیچ چیز به اندازه اتفاق نظر یک امت بر نبوت نقش آفرین و وحدت بخش نیست اما  مسلمانان از کنار این اشتراک و اتفاق مهم خیلی ساده عبور کرده اند و آنچنان دچار تغافل و تسامح شده اند که برغم داشتن پیامبر و قرآن واحد، دچار تفرقه شده اند.

این استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت: مصلحان امت اسلامی باید در محور پیامبر اسلام به عنوان بزرگترین عامل مشترک بعد از اعتقاد به خداوند تمرکز کنند و ببیند چه عواملی و چگونه کارکرد این عامل بزرگ را تضعیف کردند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha