پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/تجربه های پی در پی نشان می دهد که دولت های خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین و قطر به رسانه های خود دستور داده اند به مراجع شیعه حمله کنند و از سوی دیگر به رصد واکنش های طرف مقابل پرداخته اند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رسانه عربی الرایة نوشت: دشمنان تشیع می دانند که مواجهه با مرجعیت دینی کاری بس دشوار است و این به خاطر جایگاه دینی و ارتباط قوی میان مراجع و شیعیان می باشد. دشمنان تشیع همچنین می دانند که غیر ممکن است بتوانند با یک ضربه مرجعیت را از پا در بیاورند و از این رو تلاش می کنند مرجعیت را به صورت تدریجی تضعیف کنند حتی اگر بنا باشد این کار سال های زیادی به درازا بکشد و این همان چیزی است که دشمنان تشیع پس از سقوط دیکتاتوری عراق و بروز شیعه به عنوان یک قدرت سیاسی در سایه نظام دموکراتیک عراق به آن مشغول شدند.

تجربه های پی در پی نشان می دهد که دولت های خلیج فارس به ویژه عربستان و بحرین و قطر به رسانه های خود دستور داده اند به مراجع شیعه حمله کنند و از سوی دیگر به رصد واکنش های طرف مقابل پرداخته اند تا ببینند دولت عراق چه واکنشی از خود نشان می دهد تا اگر واکنش دولت در برابر حملات رسانه ای آنها سکوت بود آنها اقدامات جدید خود را عملی کنند تا به هدف بزرگ و نهایی خود یعنی تضعیف مرجعیت و دور ساختن آن از صحنه سیاسی و اجتماعی دست یابند.

تاسف بار است که دولت های عراق از سال 2003 به این امر بی توجه بوده اند و فقط برای جلب حمایت مرجعیت در وقت بحران ها به سراغ آنها آمده اند اما به وظایف خود در قبال مراجع عمل نکرده اند و از مراجع در مقابل حملات کشورهای همسایه دفاع نکرده اند. ما هیچ گاه نشنیده ایم که دولت حملات پی در پی رسانه های خلیج فارس علیه آیت الله سیستانی را محکوم کند و هیچ گاه ندیده ایم که وزارت امور خارجه یا وزارت کشور بیانیه ای در محکومیت حملات روزنامه های کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایشان صادر کند.

البته مرجعیت یک جایگاه شخصی و محدود به دفتر آیت الله سیستانی نیست، مرجعیت نماد رهبری و زعامت امت اسلام در عراق و جهان شیعه است که اگر نبود جنگ طایفی همه جا را به آتش کشیده بود و هیچ دولت و حکومت و نظامی سیاسی باقی نمانده بود.

آیت الله سیستانی در اکثر شرایط و موقعیت های دشوار با دخالت خود از بحران ها جلوگیری کرد و آخرین موضع ایشان جلوگیری از پیشروی تروریست ها در مرکز و جنوب عراق و تلاش برای جبران خسارت های نیروهای امنیتی بود.

دولت نیز در این زمینه وظیفه دارد با اقدامات جدی خود از ادامه حملات دولت های خلیج فارس به آیت الله سیستانی جلوگیری کند؛ چرا که توهین به ایشان به منزله توهین به کرامت ملت عراق و شیعیان جهان و نقض حاکمیت عراق می باشد.

این هشداری است به دولت و رهبران سیاسی که امیدواریم آن را با دقت بخوانند و اقدامی مناسب انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha