پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
56

حوزه/ نشست هم‌اندیشی نمایندگان اهل‌سنت در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان مذاهب به مناسبت هفته وحدت با رویکرد «راه‌کارهای فکری و فرهنگی تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها در مناطق سنی‌نشین کشور» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این نشست  که  امروز دوشنبه پانزدهم دی‌ماه 93 در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزارشد حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت.

سپس دکتر فتاحی نماینده اهل‌سنت شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اهل‌سنت مجلس به نمایندگی از دیگر نمایندگان اهل‌سنت از میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب و برگزاری این نشست تشکر کرد.

در ادامه  محمدقسیم عثمانی نماینده اهل‌سنت شهر بوکان آذربایجان غربی به تشریح برخی از انتظارات اهل‌سنت و چالش‌های موجود در منطقه و کشور پرداخت و از مجموعه دانشگاه خواست تا راه‌کارهایی برای معضلات مناطق سنی‌نشین ارائه دهند.

وی برقراری ارتباط مستمر میان علمای اهل‌سنت و علمای شیعه کشور می‌تواند به انسجام و اتحاد کشور کمک کند.

مردم اهل‌سنت کشور همواره روحانیت را پیشوا و پیشرو خود می‌دانند

حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه کردستان نیز در سخنان کوتاهی ضمن تأکید بر مسئله وحدت گفت: دشمنان در حوزه دین نیز به کینه ‌ورزی خود و ایجاد اختلاف میان ملت‌ها دست زده است و ما می‌توانیم در سایه قرآن به وحدت برسیم.

وی تأکید کرد مردم اهل‌سنت کشور همواره روحانیت را پیشوا و پیشرو خود می‌دانند و این مسئله را در طول تاریخ انقلاب اثبات کرده‌اند.

در ادامه نمایندگان پیرانشهر و سردشت(آذربایجان غربی)، ایرانشهر(سیستان و بلوچستان)، مهاباد(آذربایجان غربی)، گلستان نیز هر یک به فراخوری به نکاتی در خصوص مسائل اهل‌سنت در کشور و اهمیت مسئله وحدت مطرح کردند.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نواب پیشنهاد کرد اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در فراکسیون اهل‌سنت مجلس با نمایندگان اهل‌سنت مجلس به بحث و تبادل نظر در خصوص راه‌کارهای فکری و فرهنگی تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها در مناطق سنی‌نشین کشور یک نشست تخصصی برگزار کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha