جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: کنگره جریان های تکفیری و افراطی در ایران نشان داد شیعه و سنی در مسئله وحدت ثابت قدم بوده و در برابر دشمنان در یک صف واحد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، صبح امروز در دیدارسید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزارشد در سخنانی به برگزاری کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و گفت: این کنگره نشان داد شیعه و سنی در مسئله وحدت ثابت قدم بوده و در برابر دشمنان در یک صف واحد قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: عراق با حفظ اتحاد و همبستگی می‌تواند در مسیر سعادت و پیشرفت گام بردارد وباید در این راه از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های دستیابی به اطلاعات در شرایط کنونی بسیار زیاد است، یادآور شد: باید کلام اهل بیت(ع)را به صورت جذاب و رسا به  مردم دنیا معرفی کنیم تا بتوانیم آنان به خصوص جوانان را بیش از پیش با فرهنگ اهل بیت(ع)آشنا نماییم.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اربعین نمادی از التزام مردم به مبانی دین و ارزش های الهی است، گفت: پیاده‌روی مردم و عاشقان اهل بیت(ع) در اربعین هیچ زمانی متوقف نبوده و حتی در دورانی که حکومت‌های ظالم و مستکبرمردم را به قطع کردن دست و پا و اعدام محکوم می‌کردند، مردم عراق مخفیانه پیاده به زیارت امام حسین(ع) می ‌شتافتند.

رئیس مجلس اعلای عراقحضور زوار ایرانی در اربعین امسال را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: این حضور پیام‌های سیاسی مثبت برای دنیا داشت و نشان داد که ایرانیان از عتبات عالیات حمایت و پشتیبانی جدی دارند.

وی ادامه داد: رژیم صدام چند روز قبل از اربعین سرنگون شد و در همان سال اول 4 میلیون نفر به کربلا عزیمت کردند و امسال نیز تعداد زائران 20 میلیون نفر برآورد شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha