جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسکندری

حوزه/ اعمال تفرقه‌افکنانه برخی افراد موجب تحقق اهداف داعش و تروریست‌ها می‌شود و شکاف بین مذاهب اسلامی را عمیق‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه پرسنلی این اداره کل با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) تهدید جدی اختلاف بین شیعه و سنی را به فرصت تبدیل کرده و هفته وحدت را نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت از مباحث استراتژیک نظام و انقلاب اسلامی است، افزود: دنیای اسلام در شرایط حساسی بسر می‌برد و تمامی کشورهای غربی با همدستی برخی کشورهای عربی در تلاش هستند دین اسلام، قرآن کریم و مسلمانان را از بین ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، تاسیس گروه تروریستی و فتنه‌گر داعش را در راستای همین هدف دشمنان دانست و گفت: موضع‌گیری‌ها و اعمال برخی‌ها باعث می‌شود خون‌های شیعیان در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان به ناحق ریخته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری از رفتار و اعمال عده‌ای که باعث تضعیف مولفه‌های وحدت‌آمیز می‌شود انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در تلاش هستند شکاف بین مذاهب اسلامی را عمیق‌تر کنند.

وی توهین به مقدسات مذاهب و پیروان اسلامی در شبکه‌های ماهواره‌ای را یکی از فعالیت‌های این افراد ذکر کرد و گفت: اگر این افراد واقعا با دشمن اهل بیت(ع)، دشمن هستند، چرا به جنگ با گروه تروریستی داعش نمی‌روند و فقط برای تفرقه انگیزی بین علما و پیروان مذاهب اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: اینکه بعضی‌ها در قم از موهبت‌های نظام استفاده کنند و در پناه خون شهیدان و رنج ملت به دنبال یارگیری و مریدپروری باشند، هنر نیست.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری این افراد از صبر و حوصله مقام معظم رهبری و نظام و از اعتقادات پاک و نجابت مردم سوء استفاده کرده و با اقدامات و تحریکاتی که دارند امنیت ملی کشور را تهدید می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اقدامات این افراد هیچ تناسبی با آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام ندارد؛ بلکه اینها به دنبال تامین مسائل دنیوی خودشان هستند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید همواره بر تقریب مذاهب اسلامی تاکید دارند، بنابراین همه مسئولان، روحانیون و مردم باید به این اصل استراتژیک در نظام اسلامی توجه داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha