جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/ همایش "پیشگامان وحدت اسلامی" همزمان با ایام ولادت رسول اعظم(ص) و هفته وحدت، با حضور علمای شیعه و سنی استان های کردستان و آذربایجان غربی، در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، همزمان با ایام ولادت رسول اعظم(ص) و هفته وحدت، همایش "پیشگامان وحدت اسلامی"، پیش از ظهر امروز 16 دی ماه، با حضور حجج اسلام والمسلمین حسینی شاهرودی و قریشی، نمایندگان ولی فقیه در استان های کردستان و آذربایجان غربی و علمای شیعه و سنی این دو استان، در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور،

حجت الاسلام فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این همایش با خیر مقدم به علمای شیعه و سنی، گفت: ماه ربیع‌الاول و ایام مبارک این ماه پرخیر و برکت، سرشار از ارادت و محبت به رسول الله(ص) است.

وی افزود: عشق و ارادت ویژه مردم کردستان به رسول خاتم(ص) و همچنین آیین‌ها و سنن مردمان این خطه از میهن اسلامی همواره به عنوان یک ویژگی مهم و قابل تحسین مطرح بوده و در ایام ربیع‌الاول شاهد اوج این ارادت‌ها و سنن هستیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: امسال در قالب برنامه‌های هفته وحدت، شاهد اجرای ویژه برنامه هایی در سطح استان کردستان هستیم که گردهمایی بزرگ دراویش قادریه و نقشبندیه و حضور هزاران نفری مردم متدین و محب خاندان نبوت در این مراسم معنوی از جمله این محافل بزرگ مردمی بود.

حجت الاسلام فراشی خاطرنشان کرد: امروز نیز برای نخستین‌بار در کشور و به منظور پاسخ‌گویی به سؤالات مذهبی پیروان فقه امام شافعی(رض) شاهد رونمایی از سایت اطلاع‌رسانی شافعی‌نیوز خواهیم بود.

وی همچنین از اعزام 60 روحانی برجسته اهل سنت استان‌های کردستان و آذربایجان غربی به بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت خبر داد و افزود: نقش علما و روحانیون در مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم شاهد نقش‌آفرینی حداکثری آنان باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha