شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی شاهرودی

نماینده ولی فقیه درکردستان با اشاره به این که عربستان و انگلیس با پرداخت پول های کلان به افرادی مانند یاسرالحبیب و ابوبکر البغدادی، بر آتش اختلافات می دمند، گفت: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی خدمت به انگلیس و آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی، ظهر امروز در همایش علمای شیعه و سنی استان های کردستان و آذربایجان غربی با عنوان "پیشگامان وحدت" اسلامی، در مرکز بزرگ غرب کشور، در سنندج، ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) را سبب از بین رفتن شرک و خروج دنیای بشریت از ظلمت و تاریکی دانسته و گفت: ولادت نبی اکرم (ص) ایام الله است و باید گرامی داشته شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر این که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به ویژه امیرالمومنین علی (ع) از پیشگامان وحدت امت اسلامی بوده اند، تصریح کرد: ما هم باید به دنبال وحدت و برادری باشیم و خلاف آن عمل نکنیم، چرا که اگر امت اسلامی وحدت داشته باشند، قدرتی پیدا می‌کند که می‌تواند بر جهان حاکم شود.

وی با بیان این که دشمن همواره سعی دارد اسلام و نام پیامبر اعظم(ص) را محو کند، تاکید کرد: هرکسی که بخواهد بین امت اسلامی اختلاف افکنی کند، از نظر پیامبر(ص) و دین اسلام مطرود است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به این که ایران اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان، بر وحدت تاکید ویژه ای دارد، ابراز داشت: براساس تاکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باید از اختلاف و تفرقه در بین شیعه و سنی پرهیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که عربستان و انگلیس با پرداخت پول های کلان به افرادی مانند یاسرالحبیب و ابوبکر البغدادی، بر آتش اختلافات و فتنه بین شیعه و سنی دامن می زنند، تصریح کرد: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از اقدامات انگلیس و آمریکاست.

وی با اشاره به این که دشمن برای بدجلوه‌دادن چهره اسلام هزینه‌های بسیاری کرده است، گفت: دشمن سال‌های سال است که علیه اسلام هزینه می‌کند. از طرفی درباره این که اسلام دین خون و شمشیر و خشونت است، کتاب‌های متعددی را منتشر کرده، اما تاکنون موفق نشده به اهدافش دست یابد و امروز هم با راه‌اندازی گروهک‌های تکفیری این رویه را ادامه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: دشمن با به‌وجود آوردن گروه‌های تکفیری، اسلام هراسی ایجاد کرده، در صورتی که نه تنها اسلام هیچ خطری ندارد، بلکه دین زیبایی‌ها، معروفات و خوبی‌ها است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به این که گروهک‌های تکفیری قصد دارند چهره اسلام را خشن جلوه دهند، افزود: با این عمل تکفیری‌ها، بزرگترین ضربه به اسلام وارد می‌شود و وظیفه علما است که با آن مقابله کنند و مانع رسیدن آن‌ها به اهداف شوم خود شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی همچنین تمام مسلمانان را یک خانواده خواند و گفت: رفتار و سنت نبی اکرم(ص) در راستای برقراری مودت، وحدت و برادری در میان امت اسلامی بوده است.

وی  در پایان یادآور شد: خداوند در قرآن کریم، مسلمانان را به وحدت امر کرده و باید به آن عمل کنیم، چراکه در غیر این‌صورت اسلام به خطر می‌افتد و دشمنان به مقاصد پلیدشان دست می‌یابند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha