پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، گفتند: سخن مفتی سعودی ها که جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را بدعت دانسته است کاملا اشتباه است، چرا که بدعت چیزی است که در دین نباشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  صبح امروز درپایان درس خارج خودکه درمسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشتند:این سخن  مفتی سعودی ها که جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) را بدعت دانسته کاملا اشتباه است، چرا که بدعت چیزی است که در دین نباشد ولی ما در آیات قرآنی جشن حواریون را داریم که متن صریح قرآن  کریم است، بنابراین اظهار شادی و سرور بدعتی درکار نیست.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا میلاد پیامبراکرم(ص) ازنزول مائده آسمانی برای حوارییون  کمتر است؟ابراز داشتند: نبی مکرم اسلام(ص) نعمتی است که با بدنیا آمدنشان جهان روشن شده و تاریکی بت پرستی،جهل و آدم کشی از بین رفته است که باید شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

معظم له افزودند:با میلاد نبی مکرم اسلام(ص) عالم از تاریکی  جهل و نادانی نجات پیدا کرده است و این نعمتی است که هزاران برابر بالاتر از نعمت مائده آسمانی است که  بر حواریون نازل شده است و چه اشکالی دارد انسان برای این نعمت بزرگ خدا جشن بگیرد.

حضرت آیت الله سبحانی درپایان خاطر نشان ساختند:حب رسول اکرم(ص) از فرائض ماست و ما برای میلاد ایشان جشن می گیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha