شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عدنان منصور

حوزه/ فکر تکفیر از درون چنین جریان های بی قانون وارد می شود و فتنه طایفگی را ایجاد می کند؛ اگر همه ما به روح قوانین اسلام عمل کنیم، هیچ وقت گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی نفوذ نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عدنان منصور، پیش از ظهر امروز در بیست و هشتمین کنفرانس اسلامی، در تهران، گفت: فتنه گری فرقه ای، همچنان مخرب تر از گذشته به پیش می رود و اثرات مخرب آن در بین ملت های مسلمان بر جای می ماند.

وی افزود: اگر در هر کشوری شاهد فتنه های فرقه ای باشیم، دلیل آن سیاست های ناهنجار و غلطی است که در آن کشور به راه افتاده که هدف آن آزاد گذاشتن فرقه های مختلف و در حاشیه قراردادن یک فرقه خاص است.

وزیر امور خارجه سابق لبنان خاطرنشان کرد: اگر به یک فرقه امتیاز بدهیم و بدون در نظر گرفتن مساوات و عدالت این رویه را در پیش بگیریم باید شاهد چنین وضعی باشیم.

عدنان منصور بیان کرد: همه آحاد یک ملت باید به فکر توسعه فرهنگی و اقتصادی و برپایی عدالت باشند؛ اگر جامعه به فکر عدالت نباشد، فتنه ها از درون آن بیرون می آید.

وی افزود: در کشورهایی که اقوام زیادی در آنها زندگی می کنند، می توانیم با عدالت اختلافات را از بین ببریم؛ با این سیاست حکیمانه هر نیرنگی از بین خواهد رفت.

این اندیشمند لبنانی خاطرنشان کرد: آزادی بیان و دادن آزادی های مشخص به مردم، بسیار کارساز است. در بسیاری از کشورها، فرقه های زیادی وجود دارد، ولی همه در برابر قانون یکسان هستند؛ نتیجه این مساله وجود روح قانون و عدالت است.

وزیر خارجه سابق لبنان بیان کرد: فکر تکفیری از درون چنین جریان های بی قانونی وارد می شود و فتنه طایفگی را ایجاد می کند؛ اگر همه ما به روح قوانین اسلام عمل کنیم، هیچ وقت گروه های تکفیری در کشورهای اسلامی نفوذ نمی کنند.

عدنان منصور تاکید کرد: عدالت و مساوات و احترام به اقوام، ادیان و مذاهب می تواند فتنه هارا کاهش داده و از بین ببرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha