پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فخری ارومیه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد (ص) بهترین فرصت برای تقویت بیداری اسلامی و مقابله با گروه های تکفیری و ضد اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمين سیدمحمد فخری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ارومیه با تاكيد اهميت همدلي ميان شيعه وسني، اظهارداشت: امروز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه که روز به روز در حال گسترش است، نشان دهنده اتحاد و هوشیاری مسلمانان است.

 وی با اشاره به این که وحدت بین مسلمانان به عنوان سلاحی قوی در برابر تمامی فتنه های دشمنان داخلی و خارجی است، ادامه داد: نامگذاری هفته وحدت که نشان از هوشیاری و تیزبینی سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دارد، توانسته خط بطلانی بر دسیسه های دشمنان بکشد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به آیه «وأعتصِمُو بِحَبلِ الله جمیعاَ وَ لا تّفّرَّقُوا وَاذکُرُوا نِعمِّة الله علیکُم» تصریح کرد: خداوند در تمام هستی وحدت را محور قرار داده است؛ به گونه ای که توحید به عنوان مهم ترین اساس اعتقادی بشریت بر مبنی وحدت در یگانه پرستی و پرستش خالق بی همتا است و خداوند با امر به انسان مبنی بر پرستش خود به او نشان داده است که تمام انسان ها از یک سرشت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فخری با تبیین دو رکن از ارکان مهم وحدت اسلامی، عنوان کرد: "تکیه بر مشترکات" و "مقابله با دشمن مشترک" دو رکن اصلی وحدت اسلامی است

وی ادامه داد: وحدت اسلامی با تاکید بر مشترکاتی از قبیل قرآن، قبله ، عمل به دستور پیامبر(ص)، مقابله با دشمن مشترک ، شناخت دشمن اصلی یعنی استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل حاصل می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر سرمشق قرار دادن  بیانات رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب در خصوص اهمیت وحدت بین مسلمانان خاطرنشان کرد: باید همواره بیانات مقام معظم رهبری را در زمینه حفظ وحدت نصب العين قرار دهیم تا بهانه به دست دشمنان نداده و با الگوگیری از پیامبراكرم (ص) درس وحدت را بیاموزیم و سرلوحه زندگانی خويش قرار دهیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha