چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
غضنفرآبادی

حوزه/ سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان به جنایات داعش اشاره کرد و ابراز داشت: داعش طراحی های صورت گرفته از سوی اسراییل را اجرا می کند و به کشتار مسلمانان بی دفاع در سوریه و عراق می پردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، دکتر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، عصر امروز در کمیسیون جوانان و دانشجویان بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران با بیان این که شرایطی که جهان اسلام امروز در آن به سر می برد، باید از ابعاد مختلف مورد بررسی واقع شود، ابراز داشت: ارتباط جریان های تکفیری تروریسی با رژیم صهیونیستی گاهی اوقات یک بحث غیر واقعی تلقی می شود، ولی در پی پیروزهای نیروهای مقاومت و ضربات پی درپی مقاومت به اسرائیل، رویکرد غربی ها نسبت به منطقه تغییر کرد و گروه های تکفیری را علم کردند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، بحران امنیت را مهمترین چالش امروز صهیونیست ها خواند و ادامه داد: امنیت رژیم صهیونیستی، امنیت آمریکاست؛ حل معمای امنیت اسرائیل باعث شد که آنها به فکر فرو روند که چگونه با این حجم از نیرو و امکانات این گونه در مقابل مسلمانان شکست می خورند؟ براین اساس، بحث تفرقه افکنی و آشوب در کشورهای مطرح شد.

وی با اشاره به این که  پس از بیداری اسلامی غربی ها سعی کردند که بر این موج سوار شوند و کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه را هدف خود قراردادند، افزود: آنها در کمین اند و هرجا که وحدت حضور نداشته و شکافی ایجاد شده، نهایت استفاده را می برند.

رکن آبادی با بیان این که صهیونیست ها پس از شکست در جنگ غزه به تفرقه افکنی در لبنان پرداختند که در آن جا هم شکست خوردند، گفت: همه تلاش غرب و اسرائیل این است که اذهان مردم و مسلمانان از مهمترین مساله جهان اسلام یعنی فلسطین منحرف شود.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان با تاکید بر این که باید هوشیار باشیم که هیچ عاملی موجب انحراف این قطب نمای جهان اسلام نشود، تصریح کرد: جریان هایی که ادعای تعهد به اسلام را دارند، هیچ وقت به فکر فلسطین نیستند.

وی همچنین به جنایات داعش اشاره کرد و ابراز داشت: داعش طراحی های صورت گرفته از سوی اسراییل را اجرا می کند و به کشتار مسلمانان بی دفاع در سوریه و عراق می پردازد.

رکن آبادی در پایان یادآور شد: خوشبختانه مسلمانان در شرایط امروز، ضرورت اتحاد را بیشتر حس می کنند، زیرا خطر تکفیری ها تنها خطر یک مذهب نیست، بلکه تهدیدی علیه کل اسلام است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha