جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت کمیسیون

حوزه/ خداوند در قرآن از ما خواسته که امت وسط یعنی امت معتدل باشیم و از افراط و زیاده روی در امور خودداری کنیم؛ نباید خود را بازیچه قدرت های بزرگ کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمد عبدالله شیخ ادریس، دبیرکل سابق جنبش دانشجویی سودان، عصر امروز در کمیسیون جوانان و دانشجویان بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، در تهران، مسئله قدس و فلسطین مشکل بزرگ دنیای اسلام خواند و گفت: دشمن صهیونیستی با ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی، بیشترین استفاده را کرده و ضربات محکمی را به مردم فلسطین می زند.

وی با تاکید بر این که تا زمانی که مسلمین گرد هم نیایند و قبله اول خود را باز پس نگیرند، اسرائیل به جنایات خود ادامه می دهد، افزود: نباید صرفا به شعار بسنده کنیم؛ زیرا آزادی فلسطین و از بین بردن فتنه های بزرگ امروز جهان اسلام نیازمند عمل است.

شیخ ادریس اظهارکرد: فتنه تفرقه در کشورهای عراق، سوریه و... بیداد می کنند؛ زیرا مسلمانان هیچ گاه به دنبال رسیدن به اصل مفهومی که اسلام از آنان خواسته، نرفته اند و بی دلیل مردم بی گناه را در این کشورها از بین می برند.

دبیرکل سابق جنبش اسلامی دانشجویان سودان خاطرنشان کرد: در این بین جوانان و دانشجویان کشورهای اسلامی نقش بسیار مهمی دارند و باید در این حوزه با بیداری و عمل به مبانی دین باید این فتنه ها را نیز پشت سربگذاریم.

وی ابراز داشت: خداوند در قرآن از ما خواسته که امت وسط یعنی امت معتدل باشیم و از افراط و زیاده روی در امور خودداری کنیم؛ نباید خود را بازیچه قدرت های بزرگ کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha