پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ملا بیضاوی

حوزه / امام جمعه اهل سنت ارومیه از وحدت و تقویت پایه های اتحاد بین مسلمانان، به عنوان قویترین سلاح در برابر فتنه های دشمنان اسلام یاد برد.

ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبیین دستاوردهای هفته وحدت در طول انقلاب اسلامی تاکنون، اظهارداشت: در این مدت وحدت كلمه و تکیه بر پایه های اعتقادی و تعالیم دینی پیامبر بزرگ اسلام تاکنون رمز موفقیت ملت ایران در عرصه های مختلف است.

وی، هفته وحدت را نمایش عظمت، اتحاد، همدلی و وفاق شیعیان و اهل سنت نام برد و افزود: این هفته فرصتی است که مسلمانان از خواب غفلت بیدار شده و با تقویت اتحاد و همبستگی، در برابر دشمنان اسلام به خصوص گروه های تفکیری قد علم کرده و ایستادگی کنند.

ماموستا بیضاوی با تاکید بر این که گروه های تکفیری تنها دشمن شیعه و سنی نبوده، بلکه با اصل دین اسلام مشکل دارند گفت: هدف اصلی گروه های تکفیری از بین بردن اسلام و قرآن است و اینها جزء تسنن و تشیع نیستند و دشمنان اسلام هستند که به نام شیعه، سنی ها را می کشند و به نام سنی، شیعه ها را می کشند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامه با اشاره به زندگی مسالمت آمیز تمامی اقلیت های دینی به خصوص برادران شیعه و سنی در آذربایجان غربی در طول تاریخ، ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برداران شیعه و سنی پا به پای هم از تمامیت ارضی نوامیس این کشور و استان دفاع کردند و هم اکنون توان هیچ دشمنی یارای مقابله با این همدلی، انسجام و وحدت را ندارد.

بیضاوی، مسئولان آذربایجان غربی را به تقویت پایه های اتحاد و همبستگی بین تمامی آحاد جامعه به خصوص شیعه و سنتی توصیه کرد و گفت: با تکیه بر راهبرد وحدت و وفاق ملی و جهان اسلام می توان بسیاری از مشکلات را از پیش روی برداشت اگر از آن غفلت کنیم آسیب‌های مختلف می‌تواند زمینه دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را فراهم آورد.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha