جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
12

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه گفت: این ستاد تلاش دارد تا با اجرای سند تحول بنیادین و با کمک روحانیون و حوزویان، ارتقاء فعالیت های آموزشی، تربیتی و دینی در نهاد آموزش و پرورش را فراهم نماید.

علیرضا رحیمی، در حاشیه برگزاری جلسه کارشناسی تدوین دستور العمل های اجرایی برنامه های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات ستاد همکاری ها در قم برگزارشد، به خبر نگار خبر گزرای «حوزه» گفت: تدوین دستور العمل های اجرایی برنامه های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش از اهداف این ستاد می باشد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه  افزود: برای اجرای بهتر برنامه ها بخش ها و ارگانهای مختلفی مانند معاونت فرهنگی تربیتی حوزه های علمیه خواهران، و برداران، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و جامعه المصطفی با این ستاد همکاری می کنند.

وی اظهار داشت: به دنبال تصویب برنامه های مهارتی در جلسه ای که با حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و فانی، وزیر آموزش و پرورش در شهریور ماه سالجاری صورت گرفت، کلیات برنامه ستادی در 11  عنوان به تصویب رسید.

وی اعزام مبلغ، استقرار روحانی و مبلغ در مدارس خاص، تربیت مشاوره مذهبی، دیدار دانش آموزان با مراجع  و علما و طراحی رشته تعلیم و تربیت اسلامی  از جمله این برنامه ها  عنوان کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری با بیان این که این عناوین نیازمند به آیین نامه اجرایی دارد، اظهار داشت: امروز آخرین جلسه برای نهایی کردن برنامه ها می باشد، تا در جلسه ستادی که با حضور آیت الله حسینی بوشهری و سایر مسؤلین این دو نهاد برگزار می شود، تصمیمات برای نهایی شدن و اجرای آن به سایر مراکز ابلاغ شود.

وی افزود: این ستاد سعی دارد تا با اجرای سند تحول بنیادین و با کمک روحانیون و حوزویان، ارتقاء فعالیت های  آموزشی، تربیتی و دینی در نهاد آموزش و پرورش را فراهم بیاید.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری گفت: با اجرای سند تحول آموزش و پرورش، تعامل بیشتر روحانیان با دانش آموزان و مشارکت این قشر در نظام آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم خواهد شد.

رحیمی خاطر نشان ساخت: سند تحول بنیادین فصل جدید و  نیز نقشه مسیر و راه آموزش و پرورش  در تعلیم معارف دینی است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha