چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ مدیر انتشارات دارالفکر گفت: انتشار بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب حوزوی و دینی در نشر دارالفکر از افتخارات این انتشارات از آغاز فعالیت آن در سال ۱۳۳۶ است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سید مهدی مولانا در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین گفت:: انتشارات دارالفکر از سال ۱۳۳۶ توسط حجت الاسلام حاج سید عبدالحمید مولانا تاسیس شد و دارای قدمت قابل توجهی در عرصه نشر کتب اسلامی است. این  انتشارات با هدف چاپ و نشر کتب درسی حوزه و علوم دینی تاسیس شد و در سال ۱۳۴۱ در زمان اوج خفقان رژیم ضد دین که نام بردن از امام خمینی(ره) جرمی سنگین به حساب می آمد مبادرت به چاپ کتاب تهذیب الاصول و حاشیه عروه ایشان نمود که با برخورد شدید ساواک همراه بود و کتب و اموال شخصی انتشارات توقیف شد.

مولانا ابراز کرد: برخی از کتب شهید اول، شهید ثانی، شیخ طوسی، شیخ انصاری، علامه مظفر ، سید شرف الدین و چند تن از شخصیت های اسلامی به شکلی کاربردی و آموزشی نو و مقبول در نشر دارالفکر تهیه و منتشر شده است.

مولانا تاکید کرد: کتب ترجمه تفسیر المیزان علامه طباطبایی در ۴۰ جلد امسال توسط نشر دارالفکر به انتشار رسید و با استقبال قابل توجهی روبرو شد ضمن این که ترجمه تحف العقول عن آل الرسول و سخنان چهارده معصوم اثر ابومحمد ابن شعبه حرانی از کتب نشر دارالفکر در سال ۹۳ هستند.

مدیر انتشارات دارالفکر گفت: نشر دارالفکر در سال ۹۳ به عنوان ناشر برتر عمومی کشور و ناشر خادم قرآن در ماه مبارک رمضان مورد قدردانی قرار گرفته است و حدود یک هزار عنوان کتاب حوزوی و دینی به چاپ رسانده است که از افتخارات نشر دارالفکر به حساب می آید.

مولانا بیان کرد: کتاب سنن النبی علامه سید محمد حسین طباطبایی و بهشت خانواده اثر دکتر سید جوا مصطفوی از عناوین پرفروش و مقبول نشر دارالفکر هستند.

عرضه 7کتاب جدید در غرفه نشر اسرا

 مدیر سازمان چاپ و انتشارات اسراء گفت: نشر اسرا در سال ۹۳ ، ۷ عنوان کتاب جدید وارد بازار کتاب کرده است که مهم ترین آن ها تسنیم ۳۳ و ۳۴ و رحیق مختوم ۱۱، ۱۲ و ۱۳ هستند.

مصطفی امرایی درباره حضور نشر اسرا در نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین گفت: نشر اسراء در دوره های گذشته این نمایشگاه حضور داشته است و در نمایشگاه امسال نیز با مجموعه تالیفات حضرت آیت الله جوادی آملی در دو بخش مکتوب و دیجیتال ورود پیدا کرده است.

وی افزود: نشر اسرا در سال ۹۳ ، ۷ عنوان کتاب جدید وارد بازار کتاب کرده است که یکی از این عناوین شامل جلد سی و سوم کتاب تسنیم نوشته حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است که به تفسیر سوره مبارکه نفال از آیه ۶۴ تا آخر و سوره مبارکه توبه از ابتدا تا آیه ۳۸ پرداخته است.

مدیر سازمان چاپ و انتشارات اسراء بیان کرد: جلد سی و چهار کتاب «تسنیم» آیت‌الله جوادی آملی که به تفسیر آیات ۳۸ – ۷۸ سوره «توبه» اختصاص دارد و در ۶۷۲ صفحه در ۳ هزار نسخه به چاپ رسیده است یکی دیگر از عناوین امسال نشر اسرا است.

امرایی عنوان کرد: رحیق مختوم ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ ، رساله الولایه، خانواده متعادل، بر بال اعتکاف، ارزش کار و کرامت کارگر در اسلام و فاطمه (س) اسوه بشر دیگر عناوین نشر اسرا در سال ۹۳ را تشکیل می دهند.

وی درباره اجرای طرح مطالعات منظومه ای علوم اسلامی موسوم به ملکوت گفت: تدوین سیر مطالعاتی در آثار آیت الله جوادی آملی، توجه به مبانی تحول در سبک زندگی ایمانی، اعتلای فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح علمی و قرآنی عموم جامعه از اهدا این طرح است.

پرفروش ترین کتاب دانشگاه ادیان در نمایشگاه

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این نمایشگاه گفت: کتاب راز اعداد اثر ماری شیمل آلمانی یکی از پرفروش ترین کتب این انتشارات است که تمامی ادیان را مورد مطالعه قرار داده و به چاپ ششم رسیده است و در مسیر چاپ هفتم قرار دارد.

سید محمد روحانی در حاشیه در نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین گفت: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از سال ۱۳۷۷ فعال شد البته در آن زمان و حتی تاکنون این انتشارات را با نام نشر ادیان می شناختند اما در حال حاضر نام آن انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب است.

مدیر انتشارات ادیان و مذاهب گفت: درسنامه الهیات مسیحی نوشته آلیستر مک گراث ترجمه بهروز حدادی که کتابی دو جلدی است به چاپ سوم رسیده است و در زمینه بررسی ادیان و مذاهب، در زمره کتب قابل توجه بوده است.

روحانی بیان کرد: کتابی به نوشته آلن آنترمن با نام باورها و آیین های یهودی ترجمه رضا فرزین نیز در جمع کتب پرفروش انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب است.

وی عنوان کرد: کتاب هنجارها در سه کتاب مقدس- تورات، انجیل و قرآن به نویسندگی مهدی محسنیان راد توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است که در ۶ ماه به چاپ دوم رسیده و شهر خدا نوشته آگوستین قدیس عارف و فیلسوف مسیحی که نیز به تازگی به قلم حسین توفیقی ترجمه شده است که این کتاب نیز در ۶ ماه به چاپ دوم رسیده است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: جهت گیری دانشگاه ادیان در زمینه شناخت و بررسی دین تقریبی است و این دیدگاه چه در حوزه ادیان و چه در حوزه مذاهب حاکم است چنان که ادیان ابراهیمی در یک هرم قرار دارند و اخلاق روح این ادیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha