سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه اصفهان

حوزه/ معاون آموزشي و پژوهشي حوزه علميه اصفهان درنشست مسئولين پژوهشي مدارس علميه استان با معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، از تشكيل سه گروه تخصصي علمي زير نظر اين معاونت خبرداد.

به گژزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالي، پيش از ظهرامروز با اعلام این خبر گفت: پژوهش جايگاه خود را در حوزه هاي علميه يافته است و امروز ميان آموزش و پژوهش پيوند مستحكمي برقرار شده كه روز به روز برآن افزوده مي شود.

وی با اشاره به برنامه هاي معاونت آموزشي و پژوهشي حوزه علميه اصفهان ادامه داد: در حوزه اصفهان از 5 نمره  حق مدارسي كه براي هر طلبه تعيين شده است، 2 نمره به كار تحقيقي وپژوهشي اختصاص دارد.

معاون آموزشي و پژوهشي حوزه علميه اصفهان تاكيد كرد: براساس مصوبات و تاكيدات شوراي آموزشي حوزه علميه اصفهان اساتيد و مسئولين مدارس علميه، نسبت به  تشويق و ترغيب طلاب و روحانيون مشغول به تحصيل براي انجام كار پژوهشي و تحقيقي وظيفه دارند.

وی در سال جاري بيش از 120 عنوان درس همراه با ارائه مقاله تحقيقي و پژوهشي از سوي طلاب  براي كسب نمره مذكور به معاونت آموزشي و پژوهشي ارائه شده است كه حاكي از جديت و اهتمام طلا ب و روحانيون به انجام كار پژوهشي است.

حجت الاسلام  جلالی، اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در هفته پژوهش كرد و افزود: معاونت معاونت پژوهش تجليل از بزرگان و محققین را بر خود لازم مي داند و براين مبنا در روزهاي گذشته اقدام به تجليل از آيت الله كمال فقيه ايماني كرده است.

وی درادامه از تشكيل سه گروه تخصي علمي با حضور اساتيد برجسته و صاحب نظر در رشته هاي فلسفه، فقه و اصول و ادبيات عرب خبرداد و گفت: قطعا تشكيل چنين گروه هاي علمي و تخصصي به امر پژوهش كمكي شايان مي كند.

معاون آموزشي و پژوهشي حوزه علميه اصفهان در پايان از چندين مدارس علميه برتر در سطح استان اصفهان همچون مدرسه علميه امام صادق چهارباغ اصفهان، جده بزرگ، صاحب الزمان(عج)، امام محمد تقي(ع) مباركه و اهل بيت تيران و امام صادق(ع) سميرم به پاس پيشتازي در زمينه كار پژوهشي تقدير  و تشكر كرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha