جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تصریح کرد: بی شک عمل به سیره نبوی بهترین نسخه تقویت وحدت در در داخل کشور و چه در سطح جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار داشت: آنچه ضرورت دارد این است که همه ما باید با تاسی به سیره و اخلاق نبوی در راستای اخلاقی کردن فضای جامعه ، کاهش و رفع اختلافات و کدورت ها و نیز تقویت وحدت و همدلی ، تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: به طریق اولی مدیران نظام اسلامی و دولتمردان نیز باید بکوشند که با الگوگیری از سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) با ساده زیستی، تواضع و مردم داری و نیز احترام و تکریم انسان ها ، در مسیر خدمت صادقانه بکوشند، آن طورکه امام و رهبری به عنوان منادیان وحدت و خدمت گزاری تاکید داشته و دارند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در خصوص نگاه قرآن مجید به حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) گفت: در آیه بیست و یکم سوره مبارکه احزاب خداوند متعال می فرماید؛ "لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه ." که خود این آیه حاوی این نکته مهم است که پیامبر (ص) در هر جنبه ای بهترین و بالاترین الگوی زندگی بشری در مسیر رسیدن به خداست.

وی ادامه داد: آن چه مسلم است این که اخلاق، هدف اصلی بعثت انبیاست و پیامبر اکرم ( ص) نیز در این باره می فرمایند: « انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»؛ در اینجا « انما» ادات حصر است  یعنی ایشان فقط و فقط به خاطر ترویج اخلاق و تکمیل مباحث اخلاقی مبعوث شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به این که ما در نظام دینی زندگی می کنیم و قرارمان این است که به سمت حکومت مدنی - به معنی مدینه النبی - حرکت کنیم، لذا باید اخلاق را در همه ساحت ها بخصوص در مدیریت اجتماع ، حکومت و سیاست وجهه اول قرار دهیم.

وی در خاتمه یادآور شد: کارگزاران حکومت و مدیران از صدر تا ذیل زمانی در راستای اسلام و اخلاق نبوی حرکت می کنند که معیار و موازین اخلاقی در کردار آنها متبلور باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha