پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فرهنگ

حوزه/ در اولین جلسه شورای مشورتی روحانیون استان آذربایجان شرقی، با حضور استاندار، مهمترین دغدغه های مشترک دولت و روحانیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، در این نشست صمیمی ابتدا روحانیون حاضر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مهم‌ترین مسایل استان در حوزه‌های مختلف پرداختند و سپس استاندار آذربایجان شرقی توضیحاتی در خصوص مطالب مطرح شده و همچنین رویکردهای مدیریت استان ارائه کرد.

دکتر جبارزاده با بیان این که مسایل فرهنگی دغدغه مشترک دولت و روحانیون است، گفت: مهم‌ترین چالش حوزه فرهنگی کشور نبود، نسخه مشخص برای امور فرهنگی است.

وی افزود: کار فرهنگی نیاز به برنامه دارد که برای تهیه آن باید گروه‌های مرجع از جمله روحانیت پیشقدم شوند و به دولت ایده و راهکار بدهند.

جبارزاده در خصوص بودجه فرهنگی نیز گفت: متاسفانه دولت از نظر درآمدی در شرایط سختی است و امروز ۸۵ درصد بودجه دولت صرف امور جاری می‌شود.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی مدیریت استان نیز گفت: در طول یک سال گذشته موضوع اقامه نماز و فرهنگ عفاف و حجاب در بدنه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی قرار گرفته و امروز وضعیت قابل قبولی در این زمینه داریم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: برای کارهایی فراتر از این باید برنامه داشته باشیم، امروز این برنامه را در بخش‌های اقتصادی و عمرانی تهیه کرده‌ایم اما در بخش فرهنگی همچنان نیازمند هم‌فکری متخصصان امر برای تهیه برنامه هستم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گوشه‌ای از اقدامات انجام گرفته در استان در یک سال اخیر از جمله بحث مبارزه با مواد مخدر و تهیه سند تدبیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: باید مردم را نسبت به نظام و انقلاب خوشبین و امیدوار نگه داریم و در این راستا به کمک روحانیت نیاز داریم.

جبارزاده افزود: انتظار داریم روحانیون برای بهتر اداره کردن استان و خدمت بیشتر به مردم به مسئولان ایده بدهند و لزوم این تعامل و همکاری یک تعارف نیست، بلکه یک ضرورت است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت نیز در این نشست گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همه است و در این میان وظیفه روحانیت سنگین‌تر است.

*سه وظیفه اصلی روحانیت

حجت‌الاسلام احمدی، از اساتید حوزه نیز "تهذیب نفوس"، "تحکیم اخلاق" و "تعلیم احکام" را سه وظیفه اصلی روحانیون ذکر کرد و گفت: ارتباط صمیمانه مسئولان دولت و روحانیت ضروری است، چرا که در تعالیم دینی ما روحانیون ناصحان امین، کارگزاران معرفی شده‌اند.

*هم‌فکری با مسئولان اجرایی

حجت‌الاسلام ولایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا هم گفت: شورای مشورتی روحانیون متشکل از روحانیون نخبه استان است برای هم‌فکری و هم‌اندیشی با مسئولان اجرایی در خصوص مسایل و مشکلات مهم استان تشکیل شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha