شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام صالحیان اصفهان

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان، الگوگیری از سبک زندگی نبوی را نیاز جامعه امروز خواند و گفت: سبک زندگی نبوی همیشه حیات دارد و به زندگی انسان تازگی می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه»  در اصفهان، آموزه های نبوی را پاسخگوی نیازهای بشری در هر عصر و زمانی دانسته و گفت: مکتب، فکر، اندیشه و راه رسول اعظم(ص)حیات دارد و کهنه نمی شود، چراکه علم و علم آموزی در متن اسلام قرار دارد.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه اصفهان با اشاره به این که علم به بشریت حیات می بخشد، ادامه داد: یکی از مشهور ترین توصیه های پیامبر(ص) "اطلب العلم من المهد الی اللحد" است که نشان دهنده پویای امت اسلامی است.

وی، الگوگیری از سبک زندگی نبوی را نیاز جامعه امروز خواند و تصریح کرد: سبک زندگی پیامبر(ص) به گونه ای است که همیشه حیات دارد، چراکه حضرت، خلق امین و اخلاق نیکو داشت و اخلاق نیکو، همواره به زندگی انسان تازگی می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان، وحدت و دوری از اختلاف و تفرقه را درس دیگری از پیامبر اعظم(ص) ذکر کرد و ابراز داشت: این توصیه مهم از مسائل خانوادگی تا اخلاق فردی، سیاسی، اقتصادی و حکومتی را در بر می گیرد.

این محقق حوزوی اظهار کرد: انسان باید روابط سیاسی و بین المللی و برخورد با مسلمانان و غیر مسلمانان و حتی روابط خود با محیط زیست، حقوق بشر، حقوق حیوانات، آب، انرژی های موجود در جهان و نحوه استفاده از هر کدام را از پیامبر(ص) فرا بگیرد.

وی تصریح کرد: تمام آنچه که در جهان غرب با عنوان حقوق بشر، حقوق حیوانات، محیط زیست و ... مطرح است، بیش از هزار و 400 سال قبل پیامبر(ص) همه این حقوق ها به ویژه حقوق بشر را مشخص کرده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha