جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لاریجانی

حوزه/ رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: جنایاتی که از طريق راه اندازي گروهك هاي تروريستي و تكفيري همچون طالبان و داعش به دست غربي ها شروع شد، امروزه دامن خودشان را گرفته است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اروميه، دکتر علي لاريجاني، امروز در همايش "وحدت و امنيت" كه به مناسبت هفته وحدت با حضور علماي شيعه و سني و مسئولين و نمايندگان آذربايجان غربي، در محل مصلي امام خميني(ره) اروميه برگزار شد، با تاكيد بر اهميت وحدت ميان شيعه و سني، اظهار داشت: وحدت و همدلي نشانه انضباط و اعتلاي جمهوري اسلامي ايران است، پيامبر گرامي اسلام مي فرمايند« دو گروهی از امت من به سعادت مي رسند دين شناسان و حكمرانان هستند».

وي، وحدت و انسجام را دغدغه مشترك ميان علماي شيعه و سني عنوان كرد و افزود: عالمان دين و كساني كه دغدغه سياست و دين دارند براي تعالي اسلام و جوشش مباني دين تلاش مي كنند و ترديدي نيست كه موضوع وحدت از اساسي ترين و مهمترين دغدغه هاي اهل علم است.

رييس مجلس شوراي اسلامی، زندگي مسالمت آميز ميان اديان اسلامي را در سايه دين و آيين مشترك دانست و افزود: امت اسلامي از وجود يك كتاب آسماني، قبله واحد و احكام مشابه و يكسان و رسولي مشترك به عنوان هدايتگر انسانها جهت نيل به سعادت بشري را برخوردار است و دليلي براي اختلاف وجود ندارد.

لاريجاني با اشاره به شخصيت و آثار برجسته علامه طباطبايي(ره)، اذعان داشت:‌ بسياري از عالمان سني، تفسير الميزان اين عالم گرانقدر را جز بهترين تفسير ها عنوان كردند، همانطور كه شهيد مطهري درباره ايشان فرمود: «قدر و منزلت علامه طباطبايي را صد سال بعد خواهيم شناخت» علما و بزرگان شيعه و سني در بين همه فرق اسلامي گفتند كه در اصول و فروع دين اختلافي نمي بينيم كه اين نشانه يك آيين و يك كيش متحد داشتن است.

وي، اختلاف افكني دشمنان ميان امت اسلامي را نماد كج انديشي دانست و تصريح كرد: افرادي كه رفتارهاي نامناسبي براي برهم زدن يكپارچگي ميان مسلمانان دارند يا از نوعي كج فهمي و جهالت برخوردار بوده و يا ماموريتي براي برهم زدن اتحاد مسلمين به دست مزدوران را بر عهده دارند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تقويت روابط ميان شيعه و سني براي خنثي سازي توطئه هاي دشمنان، خاطرنشان كرد: هر عقل سليم و هر فرد صاحب وجداني مي داند كه نبايد دامنه اختلافات هرچند كوچك را كش و طولاني كرد، چرا كه اين امر موثر در ابعاد اقتصادي، اجتماعي و سياسي است.

لاريجاني با اشاره به نقش امنيت و آرامش در روابط معيشتي و اقتصادي مردم، افزود: امروز فرانسه به دليل عمليات تروريستي شاهد ناآرامي و نگراني است، اهميت امنيت به قدري است كه مي تواند آرامش روحي و امنيت رواني جامعه را برهم زند.

وي با اشاره به تشکیل گروهك هاي تروريستي به دست استكبار جهاني، خاطرنشان كرد: جنایاتی که از طريق راه اندازي گروهك هاي تروريستي و تكفيري همچون طالبان و داعش به دست غربي ها شروع شد، امروزه گريبان خودشان را هم گرفته است.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از ابتداي انقلاب اسلامي به وحدت تاكيد داشته ايم، چراكه از بعد سياسي و اقتصادي اهميت دارد، نگرش نخبگان و علما به مسئله وحدت موجب تامين امنيت و رونق اقتصادي در كشور مي شود.

وي با بيان اين كه مجلس در كنار دولت به مسئله فرهنگ و دين نگاه ويژه اي دارد، تصريح كرد:‌ تلاش براي پاسخ به دغدغه هاي فرهنگي، ديني و اقتصادي از اولويت ها است، ارتقاي ظرفيت هاي حوزه علميه، مركز خدمات، مساجد و حسينيه ها در كنار مراكز فرهنگي با صرف تسهيلات و بودجه كافي ميسر و عملياتي مي شود.

وي همچين اضافه كرد: نگاه مجلس به فرهنگ به عنوان زير بنا بوده و حوزه فرهنگ و دين از شاًنيت و جايگاه خاصي برخوردار است.

لاريجاني ابراز داشت: امنيت پايدار زماني است كه اقتصاد و روابط اقتصادي پررونق باشد و اين وحدت است كه پايه امنيت را تقويت و قوت مي بخشد و نتيجه آن آرامش رواني، همدلي و ثبات در كشور است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha