پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقتدایی

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین در قم از بخش ناشران داخلی و به ویژه خارجی بازدید و توصیه هایی به آنان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی در این بازدید ازغرفه هایی متعدد داخلی از جمله موسسه امام صادق(ع)، جامعه مدرسین، دارالحدیث، بنیاد نهج البلاغه، بوستان کتاب، دانشگاه امام صادق(ع)، جامعة المصطفی العالمیه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات، دفتر نشر معارف و چند ناشر داخلی دیگر بازدید کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با حضور در بخش ناشران خارجی اظهارداشت: حضور ناشران خارجی نسبت به سال گذشته افزایش مطلوبی داشته است و امید است این روند با رشد خوبی همراه باشد.

آیت الله مقتدایی در این بخش از غرفه ناشران دارالفکر بیروت، دارالهدایه سوریه، موسسه آل البیت(ع) لاحیاء التراث لبنان، دارالسلام مصر، دارالثقافه اردن، دارالزهراء(س) لبنان و دارناصیف سوریه بازید کرد.

عضو جامعه مدرسین در این بازدیدها ضمن گفت وگو با مدیران غرفه از حضور آنان در قم استقبال کرد و گفت از ظرفیت علمی و خاستگاه شهر قم به عنوان علمی ترین شهر جهان اسلام بهره کافی ببرند.

*نگاه فرهنگی دولت به قم بین‌المللی است

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهارداشت: یکی از اصول سیاست‌های فرهنگی دولت جدید این است که قم به عنوان پشتوانه، تغذیه‌کننده و تولیدگر فرهنگ دینی، علوم دینی و دانش دینی مطرح باشد.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب حوزه دین گامی برای خدمت به فضلا، نویسندگان، حوزویان و فرهنگ‌اندیشان دینی است، افزود: این نمایشگاه دو رکن اصلی دارد، یکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی فرهنگ کشور است و دیگری حوزه علمیه قم که متولی حوزه دینی کشور است.

حجت الاسلام  والمسلمین ایزدپناه با اشاره به ویژگی‌های چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حوزه دین گفت: تمام تلاش ما در برپایی چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حوزه دین این بوده که علاوه بر فراهم کردن بستر مناسب برای خرید و فروش این آثار، علاقه‌مندان با تمام اتفاقات حوزه دین در سراسر دنیا آشنا شوند.

وی افزود: در این نمایشگاه 44 ناشر خارجی و 150 ناشر داخلی که پیش‌تر گزینش و انتخاب شدند، حضور دارند و هدف از انتقال آن‌ها این بوده که به جهت تخصصی برگزار شدن نمایشگاه، رضایتمندی ناشران و همچنین مراجعان به نمایشگاه فراهم شود.

مدیر کل ارشاد قم با اشاره به برگزاری سه جلسه نقد کتاب در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: وزارت ارشاد با تمام قوا در تأمین یارانه لازم برای این نمایشگاه به ما کمک کرده است و حدود 650 میلیون تومان یارانه کتاب به چهارمین نمایشگاه تخصصی دین تخصیص یافته است که به هر یک از مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه مبلغ 50 هزار تومان بن کتاب جهت خرید از این نمایشگاه اهدا شده است، همچنین با تخفیف 20 درصدی می‌توانند منابع مورد نیاز خود را از نمایشگاه تأمین کنند.

وی افزود: در این نمایشگاه ناشرانی از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، اردن و مصر حضور دارند، همچنین کتاب‌های ناشرانی از عربستان صعودی، مراکش، تونس و یمن هم توسط ناشرانشان عرضه شده است.

لازم به ذکر است، چهارمین نمایشگاه کتب دینی کشورهای اسلامی در قم با حضور ۴۴ ناشر خارجی و ۱۵۰ ناشر داخلی در محل ساختمان ناشران استان قم در فضایی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع  از 11 لغایت 21 دی ماه برپا شده است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha