پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام معبودی قزوین

حوزه/ سوء استفاده از آزادی اولین ویژگی رسانه های منحرف است و متاسفانه در یک مقطع زمانی، در کشور شاهد بدترین توهین ها به نام آزادی بودیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، امروز در آیین بزرگداشت مقام شهدا و اصحاب رسانه استان قزوین،  بیان کرد: امروز در دنیا، رسانه های مختلفی فعالیت می کنند، اما رسانه هایی که مطابق با آرمان ها و اهداف جمهوری اسلامی باشند، اندک اند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین افزود: بسیج رسانه به دنبال این است که با بازسازی و هدایت رسانه ها، آنها را به سمت رسانه مطلوب و طراز جمهوری اسلامی سوق دهد.

وی ادامه داد: بسیج همیشه فرهنگ ساز و تفکر بسیجی دارای برجستگی های خاصی است و اگر در دوران دفاع مقدس افرادی مثل شهید رهبر، دست از آسایش کشیده و با حضور در جبهه های حق علیه باطل فداکاری ها و شجاعت ها را به نسل های بعدی منتقل کردند، امروز هم رسانه ها باید در عرصه های مورد نیاز حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام معبودی، تربیت اسنان ها را اولین هدف پیامبران دانسه و بیان کرد: فرهنگ عمیق دینی و کهن ملی جامعه ما در هم تنیده است و می تواند به نیازهای انسان پاسخ دهد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، حفظ آرامش جامعه را ویژگی دیگر رسانه سالم عنوان کرد و گفت:  رسانه های سالم نباید با مطرح کردن دعواهای بی جهت، افکار مردم را به هم ریخته و آنها را دچار اضطراب کنند. اگر رسانه ای ادعا می کند که در مسیر خط امام راحل(ره) و اجرای منویات مقام معظم رهبری است،  قبل از انتشار هر گونه عکس، خبر و گزارش باید همه جوانب را ارزیابی کندو سپس اقدام به انتشار کند.

حجت الاسلام معبودی، احترام به آزادی را از دیگر ویژگی های رسانه سالم برشمرد و ادامه داد: اگر آزادی که دنیای غرب از آ« به عنوان نماد و نشانه مدرن بودن، یاد می کند را مورد توجه قرار دهیم، باید گفت که حیوانات از انسان ها مدرن تر و متمدن تر هستند.

وی تاکید کرد: آزادی در چار چوب شرع و قانون، انسان را به کمال رسانده و او  را به آرمان هایش نزدیک می کند، براین اساس رسانه ای سالم است که با تبیین آزادی صحیح، جامعه را به سوی صلاح هدایت کرده و به سمت آزادگی سوق دهد.

حجت الاسلام معبودی در ادامه با اشاره به ویژگی های رسانه منحرف، گفت: سوء استفاده از نام آزادی اولین ویژگی رسانه های منحرف است و متاسفانه در یک مقطع زمانی در کشور شاهد بدترین توهین ها به نام آزادی بودیم.

وی، فتنه انگیزی و توطئه گری را نشانه دیگر رسانه های انحرافی عنوان کرد و ادامه داد.: رسانه منحرف سعی می کنند تا جامعه رابه جایی برساند که تشخیص حق از باطل دشوار باشد .

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: زدن تیترها و نشر مقالات ضد انقلابی از دیگر شاخصه های رسانه منحرف است. در دوره ای از تاریخ کشور نیز با این پدیده مواجه بودیم؛ به طوری که برخی از نشریات تیترهایی می زدند که حتی دشمنان هم جرات نوشتن آن را نداشتند.

وی افزود: برخی جریان ها سعی کرده اند که با نشر مطالبی، نیروهای ارزشی را در سایه یک شعار، گوشه گیر و منزوی کنند که البته تصور آنان اشتباه است، چراکه نیروهای ارزشی دارای ریشه ای محکم و استوار بوده و مانند کسانی نیستند که با جریانی روی کار آیند و بعد هم از بین بروند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با اشاره به حمله به نهادهای انقلابی از سوی برخی جریان ها، عنوان کرد و گفت:  برخی افراد و جریانات هنوز به این نتیجه نرسیده اند که دشمن داریم، در صورتی که دشمن در عالم واقعیت وجود دارد.

وی افزود: وابستگی به آمریکا و اسرائیل شاخصه دیگری از رسانه های ناسالم و انحرافی است که در دوران فتنه شاهد آن بودیم. دفاتر بعضی از این رسانه ها از بودجه کشور و مردم استفاده می کردند، اما خود را در اختیار دشمنان قرار داده و اخبار کشور را  لحظه به لحظه به آن سوی مرزها مخابره می کردند.

حجت الاسلام معبودی تاکید کرد: اگر ما بر اساس ملاک هایی که با روح و فطرت انسان مطابقت دارد،  حرکت کنیم، اگر چه تنها هم باشیم، موفق می شویم و در این راه نباید تحت تاثیر امواج قرار بگیریم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha