پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 342638
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
امر به معروف

حوزه/ دومین جلسه اعضاي كميته مساجد ستاد دهه فجر استان قم در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام اسدالله كريمي قائم مقام دبيرخانه ستاد فرهنگي هنري مساجد استان قم در دومین جلسه اعضاي كميته مساجد استان قم در ستاد دهه فجر که در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد گفت: برگزاري برنامه‌ها در مساجد موجب شورآفريني بيشتر خواهد شد و جوانان را در عرصه‌هاي مختلف دفاع از نظام آماده مي‌كند.

قائم مقام دبيرخانه ستاد فرهنگي هنري مساجد استان قم عنوان داشت: موقعيت شناسايي و توجه به اين جلسات مي‌تواند نقش دشمنان را خنثي كرده و نقش موثري در راستاي پيشبرد اهداف نظام داشته باشد.

حجت‌الاسلام كريمي گفت: مسابقه نمادها و المان‌ها در خصوص رابطه فتنه و استكبار در روز 22 بهمن برگزار خواهد شد كه به المان‌هاي برتر جوائزي اهدا خواهد شد.

وي ادامه داد: دستگاه‌ها بايد طرح‌هاي خود را  ارائه كرده تا بتوانيم مسائل مربوط به 22 بهمن را به بهترين نحو و پرشورتر از همه سال‌ها برگزار كنيم.

قائم مقام دبيرخانه ستاد فرهنگي هنري مساجد استان قم بيان داشت: در 36 مسجد استان قم به صورت ويژه برنامه برگزار خواهد شد و هماهنگي‌هاي لازم در اين خصوص انجام شده است.

در ادامه سيد رسول موسوي‌نژاديان معاون سازمان فرهنگي هنري شهرداري نیز در این جلسه گفت: با توجه به ساختار جديد سازمان فرهنگي هنري شهرداري و نگاه ترويجي آن تلاش‌هاي گسترده‌اي صورت گرفته كه در دستور كار داريم.

وي بيان داشت: توجه به زيرساخت‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي هنري يكي از مسائلي است كه دنبال مي‌كنيم كه در ايام الله دهه فجر نيز به آن مبادرت خواهيم داشت.

معاون سازمان فرهنگي هنري شهرداري قم بيان داشت: مهمترين محور موضوع محله محوري برنامه فرهنگي هنري شهرداري است كه در دهه فجر موضوع محله محوري با محوريت مساجد خواهيم داشت كه مهمترين بازوان عملياتي كردن آن كانو‌ن‌هاي فرهنگي هنري مساجد هستند.

موسوي‌نژاديان افزود: هم‌اكنون در حال بومي سازي هستيم و اميدواريم در دهه فجر موضوع محله محوري را كليد بزنيم و در اجراي كارها تلاش كنند.

وي افزود: ما بر اساس ظرفيت هاي موجود آماده هستيم كه همكاري كنيم و بايد طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت مشخص ارائه گردد.

حسن مغانلو مسئول دبيرخانه بسيج مساجد و محلات سپاه قم نيز در اين مراسم گفت: طبق سنوات گذشته در دهه فجر برنامه‌هايي را داريم و بسيجيان را ساماندهي كرده تا به صورت منظم و خودجوش در مراسم ها حاضر شوند.

وي افزود: بسيج ظرفيت بسيار خوبي است كه از آن استفاده خواهيم كرد و برنامه ها در سه ناحيه اجرا شده كه همه حوزه ها و پايگاه ها فعال بوده و برنامه ها را اجرايي خواهند كرد.

راه‌اندازي شوراي امر به معروف در 400 مسجد استان قم

حجت‌الاسلام مهدي اعتمادي مدير هيئت و مساجد ستاد احيا امر به معروف قم نیز در این جلسه گفت: با توجه به اهميت امر به معروف و نهي از منكر توجه به اين موضوع بايد همواره مورد توجه باشد كه در دستور كار داريم.

وي بيان داشت: شوراي امر به معروف و نهي از منكر در همه ادارات تشكيل شده كه كارها و مسائل را دنبال مي‌كنند و در راستاي رفع مشكلات مبادرت دارند.

مدير هيئت و مساجد ستاد احيا امر به معروف قم گفت: در 400 مسجد استان نيز شوراي امر به معروف و نهي از منكر تشكيل شده كه برنامه‌ها تحت قالب اين شورا در دهه فجر اجرايي خواهد شد.

حجت الاسلام اعتمادي گفت: اين شوراها در ايام دهه فجر با رويكرد انقلابي مسائل را دنبال كرده و به ترويج مباحث و تبيين ارزش‌هاي انقلاب خواهند پرداخت.

وي بيان داشت: همچنين امامان جماعت مساجد نيز در اين ايام در راستاي مسائل امر به معروف و نهي از منكر سخنراني خواهند كرد و به بيان اهميت آن مي‌پردازند.

مدير هيئت و مساجد ستاد احيا امر به معروف قم گفت: يكي ديگر از كارهاي ما برپايي نمايشگاه انقلاب در مساجد است كه كار بسيار فاخر و ارزشمندي است و در دستور كار خواهيم داشت.

جلسه آموزشي جذب جوانان به مساجد

حجت‌الاسلام مهدي قافي معاون اجرايي ستاد اقامه نماز استان قم نیز گفت: اين ستاد در خصوص دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب برنامه‌هاي ويژه و خاصي دارد كه در اين راستا تلاش‌هاي جدي دارد.

وي گفت: هماهنگي‌ها در اين زمينه انجام شده و در تلاش هستيم تا به بهترين نحو ممكن جلسات برگزار شده تا بتوانيم بهترين نتيجه را عملي سازيم.

معاون اجرايي ستاد اقامه نماز استان قم از برپايي مجموعه نمايشگاهي در مساجد استان قم همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: اين مجموعه نمايشگاهي آغاز شده تا بتوانيم برنامه‌هاي متنوع و قابل قبولي را در خصوص معرفي دهه فجر و رشادت‌هاي انقلاب اجرايي كنيم.

حجت الاسلام قافي گفت: نمايشگاه هاي ما، بيشتر با موضوع نماز است كه در كنار آن مسائل مربوط به انقلاب را نيز ارائه خواهيم داد.

وي از برگزاري جلسه مسئولان كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم و ياوران نماز مساجد قم خبر داد و گفت: اين جلسه عصر پنجشنبه 25 دي ماه در حرم مطهر برگزار مي‌شود كه در آن مسائل مربوط به جذب جوانان به مساجد بحث و بررسي خواهد شد.

معاون اجرايي ستاد اقامه نماز استان قم عنوان داشت: اين جلسه در راستاي روش هاي جذب با موضوع «چگونه جوانان به مساجد جذب شده و به انقلاب پرداختند؟»، برگزار خواهد شد كه در آستانه ايام الله دهه فجر خواهد بود.

حضور امامان جمعه در دانشگاه‌ها و مساجد و تبيين ارزش‌هاي انقلاب

حجت‌الاسلام محمد كيقبادي از شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان قم نیز در این جلسه گفت: در طول دهه فجر يك روز جمعه داريم كه ائمه جمعه حتما در خصوص دهه فجر صحبت مي كنند و در روز 22 بهمن به جز قم سخنرانان مراسم در شهرستان ها ائمه جمعه هستند.

وي افزود: ستادها هم آذين بندي شده برنامه خاص خود را دارند تا در شور انقلاب و ايام الله دهه فجر بتوانيم نقشي را ايفا كنيم.

معاون امور ائمه جمعه شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان قم تصريح كرد: در طول دهه فجر برنامه ما اين است كه ائمه جمعه در مساجد و دانشگاه ها حاضر شوند و سخنراني كنند و به تبيين ارزش‌هاي انقلاب بپردازند.

كيقبادي عنوان داشت: هر شب نيز ائمه جمعه در يكي از مساجد شهر و يا روستاها حضور دارند و در خصوص مسائل انقلاب سخنراني مي‌كنند.

اعزام 100 مبلغ ديني همزمان با ايام الله دهه فجر به روستاهاي قم

حجت‌الاسلام سيد ابوالقاسم حسيني مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم نیز گفت: يكي از برنامه‌هاي ما بيان دستاوردهاي بعد از انقلاب است كه ائمه جماعات در مساجد استان به تشريح آن خواهند پرداخت.

وي گفت: بايد جوانان ما بدانند كه در گذشته وضعيت كشور چگونه بوده و اگر آن جريانات ادامه مي‌يافت به چه ميزان به ضرر مردم و ايران بود.

مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم گفت: دشمنان با همه توان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران تبليغ مي‌كنند و در تلاش اند تا ضرباتي را به نظام وارد كنند كه بايد هوشيار باشيم و اجازه ندهيم آنها عليه كشور و جوانان ما فعاليت داشته باشند.

حسيني گفت: رشادت‌هاي جوانان در انقلاب بايد مطرح شود و اين كار توسط امامان جماعت بيان خواهد شد و مي‌تواند نقش موثري در پيشبرد اهداف نظام داشته باشد.

وي بيان داشت: علاوه بر قم در شهرستان‌ها نيز برنامه‌هايي را خواهيم داشت كه هر شهرستان 6 مسجد هماهنگ شده تا مباحث مربوط به ايام الله دهه فجر را بيان كند.

مسئول امور مساجد سازمان تبليغات اسلامي استان قم افزود: يكي از برنامه‌هاي ما اعزام مبلغان ديني در ايام الله دهه فجر به روستاهاست كه در حدود 100 مبلغ اعزام خواهند شد و مسائل مربوط به انقلاب را مطرح مي‌كنند.

 پايان پيام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha