پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ استاد و مبلغ حوزه علمیه قم خواستار راه اندازی فوریت های دینی (اورژانس 115) و مسائل اعتقادی در جامعه از سوی حوزه علمیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سيد حسين حسينی قمی،  شب گذشته در مراسم نکوداشت نیم قرن فعالیت موسسه در راه حق  اظهارداشت: وقتی از انسان بخواهند شرح حالی را به رشته تحریر در آورد لازمه یک شرح حال خوب ارائه نقاط مثبت و ضعف های انسان است، چراکه وقتی این دو کنار هم باشد ارزش پیدا می کند.

این مبلغ دینی فعال در عرصه بین الملل افزود: وقتی همه بیان کننده نقاط مثبت باشند بی شک حق مطلب ادا نمی شود و چه خوب است همه مسائل در کنار هم آورده و نتیجه گیری شود.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا بیان داشت: یک روز با جمعیت محدود و افکاری متفاوت بدون حضور گسترده وسائل ارتباط جمعی کاری را شروع کردیم و بسیار هم خوب پیش آمدیم، ولی آیا امروز هم همان نگاه، همان تفکر، همان *تکنولوژی 50 سال پیش پیرامون ما شکل گرفته است

مسئول سابق مرکز اسلامی سوئد تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ ما با جامعه و رجوع مکرر نسل جوان به ما این هشدار را می دهم که نسل جوان ما از نظر اعتقادی و عقیدتی در خطر هستند و این خطر بسیار مهیب و خانمان سوز است و دیگر نمی توان با نگاه 20 یا 30 سال پیش دغدغه  آنان را پاسخ گفت.

حجت الاسلام حسینی قمی تاکید کرد: امروز بخش قابل توجهی  از نسل جوان جامعه ما در مرز بین ایمان و کفر برسر دوراهی قرار گرفته اند و لازم است حوزه های علمیه و موسساتی همانند موسسه در راه حق، اقدام به راه اندازی فوریت های اعتقادی برای نسل جوان کنند.

این نویسنده و مولف کتب دینی ادامه داد: روزی نیست که دهها پیامک به برنامه هایی که حتی زمان آن محدود است از سوی جوانان زده می شوند که دچار سردرگمی قرار گرفته اند و از ما خواهش می کنند با ایشان تماس بگیریم و متاسفانه تماس ها را جواب نمی دهیم، زیرا به علت عدم فرصت کافی نمی توانیم!

وی اظهارداشت: موسسه در راه حق با کوله باری از تجربه های تخصصی پیرامون پاسخ گویی به شبهات و سئوالات نسل جوان و جایگاه شایسته ای که در بین بزرگان دین، نظام و عموم مردم دارد می تواند با رویکردی جدید و تحولی نوین به عنوان موفق ترین مجموعه حوزوی در این زمینه ورود پیدا کند و پس از 50 سال تلاش و زحمت بار دیگر به روزهای اوج خود برگردد.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: امروز جامعه ما با مشکل جدّی مواجه است و متولیان دینی باید نگاه اساسی به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha